بین المللیسیاسی

گفتگوی تلفنی ظریف و بورل درباره شیوع کرونا و گزارش جهت‌دار آژانس

خبرمهم: وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره شیوع کرونا در جهان، اقدامات ایران، روند اجرای برجام و گزارش جهت‌دار اخیر آژانس اتمی گفتگو کردند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب (چهارشنبه) در تماسی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در جهان و اقدامات ایران گفتگو کردند.

آخرین تحولات اجرای برجام و نیز گزارش جهت دار اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی از دیگر موضوعات مورد گفتگوی ظریف و بورل بود.

جدیدترین گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای برجام دیروز (سه‌شنبه) منتشر شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها با برخی همتایانش در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، امروز (چهارشنبه) با وزرای خارجه اتریش، پاکستان، روسیه، نروژ و سوئیس تلفنی گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران در روزهای اخیر نیز با همتای عراقی خود تلفنی گفتگو کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز (سه‌شنبه) در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی‌های آتی وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده و گفته بود: انجام فعالیت‌های سیاسی مختلف از جمله تماس‌های وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همتایان و نهادهای ذیربط دو‌جانبه و بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که در جهت جلب کمک‌های درمانی و بهداشتی، مساعدت‌های کنسولی و مرتبط با تردد اتباع ایرانی و خارجی، رفع محدودیت مرزی و تجاری با رعایت ملاحظات احتیاطی بهداشتی در دست پیگیری و اقدام است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا