اجتماعیسیاسی

نحوه ارسال تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا در ایران مورد بررسی قرار گرفت

خبرمهم: در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با دبیرکل فدراسیون جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر چگونگی کمک این فدراسیون برای تهیه و یا ارسال تجهیزات مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دبیرکل فدراسیون جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در ژنو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار چگونگی کمک این فدراسیون به تهیه و یا رساندن تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا ویروس covid-19 به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار چگونگی کمک فدراسیون برای رساندن تجهیزات پزشکی از جمله کیت های تشخیص و تجهیزات حفاظت از کادر درمان مورد بررسی قرار گرفت.

بهاروند در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده مسائل تخصصی و انساندوستانه را از اختلافات سیاسی دور نگهدارد. در حالی که دولت فعلی آمریکا به خصوص وزیر خارجه این کشور در اقدامی غیراخلاقی و به دور از حرفه ای گری به دنبال استفاده سیاسی از یک موضوع انسانی بوده و حتی در مورد آن دروغ پردازی هم می کند.

بهاروند اضافه کرد: این اپیدمی دارای ملیت و تابعیت کشوری نبوده و ممکن است به یک مشکل جهانی تبدیل شود،  از این رو لازم است به صورت جهانی با آن مقابله کرده و آن را مهار کرد.

گفتنی است، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه عنوان کرده بود : «ایالات متحده از اطلاعاتی که نشان می‌دهد حکومت ایران ممکن است مانع انتشار جزئیاتی حیاتی درباره شیوع این بیماری در آن کشور شده باشد به شدت نگران است. همه کشورها از جمله ایران باید درباره  ویروس کرونا حقیقت را بگویند و با سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی همکاری کنند.»

این اظهارات پامپئو واکنش علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران را در پی داشت و شمخانی در صفحه توئیترش در این باره نوشت: «ابراز نگرانی پامپئو از آنچه پنهان‌کاری ⁧‫ایران‬⁩ درباره ⁧‫کرونا‬⁩ می‌خواند، در حالی است که هنوز هیچ خبر دقیقی درباره حقیقت ⁧‫عین‌ الاسد‬⁩، هواپیمای جاسوسی در افغانستان، کشته‌های امسال آنفولانزا در آمریکا و… از سوی کاخ سفید منتشر نشده است.»/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا