سیاسی

حزب همبستگی: انتخاب جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران زمین بود

خبرمهم: حزب همبستگی ایران اسلامی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای از همه جریانات سیاسی و آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه دعوت کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حزب همبستگی ایران اسلامی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه ای ضمن دعوت از همه جریانات سیاسی و آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، تاکید کرد که  فاصله گرفتن مسئولان و تصمیم سازان از آحاد جامعه و گسترش اختلافاتی که ریشه در قدرت طلبی و ثروت اندوزی داشته و امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و باعث تنزل اعتماد عمومی شده است، بزرگترین چالش دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیراست:

گذری بر چند هزار سال تاریخ کهن این سرزمین نشان می دهد که مردم ایران همواره مبارزه با خودکامگی، استبداد و استعمار را افتخار خود دانسته و در مقابل هرگونه سرکوب آزادگی و آزاداندیشی ایستادگی غیرتمندانه ای داشته اند.

ایرانیان اگر چه نجیبانه رنج های زمانه، ناملایمات و برخی سوءاستفاده های اصحاب قدرت را در طول تاریخ تحمل کرده اند اما در مسیر مبارزه برای رهایی از ظلم و استبداد و کسب آزادی و دفاع از کرامت انسانی و حقوق مشروع خود، صفحات درخشانی را در تاریخ شکوهمند وطن به ثبت رسانده اند.

۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نیز برگ زرینی از مبارزات غرورآفرین مردمان پاک سرشتی است که بی عدالتی، خودکامگی، سرکوبگری، ثروت اندوزی حریصانه، ویژه خواری ، دورویی و دروغگویی حکومت شاهنشاهی را تاب نیاورده و با پیروی از رهبری حکیم و همدل با ملت، که خود را خادم مردم می دانست و نه ارباب آنان، به چندین دهه حکومت ظالمانه ای که با خودحق پنداری، رای و نظر مردم را به هیچ انگاشته بود، پایان دادند.

بذری که امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و پرچمدار مبارزه با دیکتاتوری ، انحصارطلبی و اقتدارگرایی و با حمایت مردم تحول‌خواه و عدالتجوی ایران در دهه ۴۰ در سرزمین آزادی پرور ایران نهفته بود، در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به بار نشست و اولین ثمره اش رهایی ایران از حکومت و حاکمیتی ظالم و خودکامه و حرکت به سوی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. در حقیقت ۲۲ بهمن یادآور اوج بیداری ملت ایران در برابر استبداد و اختناق و حمایت از آزادی و عدالت واحترام به رای و نظر مردم است.

حزب همبستگی ایران اسلامی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و تجدید میثاق با آرمان های مترقی و الهی امام (ره) ، انقلاب و مقام معظم رهبری و با پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب، در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان نکاتی را در جهت ادای دین به کشور و انجام وظیفه نسبت به مردم عزیز ضروری می داند:

۱- حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید می کند که در آغازین سال های گام دوم انقلاب، بازخوانی دلایل وقوع انقلاب ، بررسی میزان تحقق اهداف و شعارها، شناخت دلایل گسترش نارضایتی های عمومی و همچنین چرایی برخی انحرافات صورت گرفته از آرمان های اولیه که باعث گسست میان مسئولان و مردم شده است، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بی تردید عدم پذیرش واقعیت های موجود جامعه که ماحصل و آیینه تمام نمایی از مدیریت چهار دهه گذشته است و چشم پوشی بر خطاهای صورت گرفته در اداره مطلوب کشور به دلیل برخی مصلحت سنجی ها همچون سوءاستفاده دشمن، اشتباهی راهبردی است که مسیر تغییر و اصلاح رویکردها را مسدود خواهد کرد.

۲- انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان نظام سیاسی ایران توسط اکثریت قاطع مردم و با هدایت و تاکید امام خمینی(ره) نقطه عطفی در تاریخ ایران زمین بود که مهترین ارکان آن توسط آرای مردم و در انتخاباتی آزاد و رقابتی شکل گرفته و حراست از جمهوریت و اسلامیت آن مانع بازگشت استبداد و خودکامگی خواهد شد. در همین راستا و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید می کند که هر اقدامی که به تضعیف جمهوریت منجر و هر رفتاری که اسلامیت نظام را مخدوش نماید، انحرافی بزرگ از آرمان های انقلاب و در تقابل با خواست مردم تلقی می شود.

بر همین اساس تاکید می کنیم که مشارکت حداکثری مورد نظر مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام به خصوص در انتخابات پیش رو، تنها در شرایطی محقق خواهد شد که نمایندگان همه سلایق سیاسی در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده حضور داشته باشند و تحقق این امر نیز مستلزم تغییر رویکرد از سوی نهادهای نظارتی است چرا که نمی توان متصور و متوقع بود که مردم صرف حضور در انتخابات و بدون توجه به تفکرات و علائق سیاسی خود، از میان خیل عظیمی از کاندیداهای رقیب، نماینده مورد نظرشان را برگزینند.

۳- حزب همبستگی ایران اسلامی تاکید می نماید که فاصله گرفتن مسئولان و تصمیم سازان از آحاد جامعه و گسترش اختلافاتی که ریشه در قدرت طلبی و ثروت اندوزی داشته و امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و باعث تنزل اعتماد عمومی شده است، بزرگترین چالش دهه پنجم انقلاب اسلامی خواهد بود که اصلاح آن در بازگشت به مردم و مردمی شدن مسئولان نهفته است.

ما بر این باوریم که با توجه به مشکلات فراگیر داخلی و تهدیدات روزافزون بین المللی، تقویت همدلی و انسجام داخلی و حل اختلافات سیاسی از طریق گفتگوهای ملی، راهکاری عقلانی و امکانپذیر است که با حذف افراط گرایی و تندروی از فضای سیاسی و اجتماعی کشور محقق خواهد شد و به همین سبب همه نهادهای تصمیم ساز، مسئولان نظام و صاحبان تریبون های عمومی به خصوص رسانه ملی را به پرهیز از اختلاف افکنی، دوقطبی سازی و تفکیک مردم و نخبگان به خودی و غیرخودی دعوت می نماییم و هشدار می دهیم که هر اقدامی که همبستگی ملی و پشتوانه مردمی نظام را تضعیف کند بازی در زمین دشمن و برخلاف منافع ملی خواهد بود.

۴- حزب همبستگی ایران اسلامی با اشاره به مصادف شدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام چهلمین روز شهادت مظلومانه مدافع دین و میهن، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ضمن دعوت از همه احزاب و جریانات سیاسی و آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انذار جدی نسبت به بروز برخی تندروی ها و رفتارهای جناحی و تفرقه انگیز ، اعلام می دارد که اعضای این حزب اصلاح طلب و تحول‌خواه، همچون همیشه با حضور در مراسم یاد شده به تجدید میثاق با مردم و آرمان های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت و بر حضور خود در همراهی با مردم عزیز کشورمان افتخار می کنند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا