اقتصادیسیاسی

بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریت است

خبرهای فوری: عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیکاری را مهمترین مشکل کشور دانست که با کارآفرینی حل می‌شود و گفت: خیلی از مشکلاتی که در اقتصاد داریم ناشی از مدیریت بد اقتصادی کشور است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری،  حجت عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در همایش بانوی انقلابی گفت: دشمن تلاش دارد نسل‌های بعدی ما به بردگی بروند و اگر ما هوشیار نباشیم ۵۰ سال بعد ما به بردگی کشیده خواهد شد. غرب برنامه دارد تا ایران تولید کننده نفت خام باشد و همه مواد دیگر را وارد کند این رفتار در نهایت منجر به بردگی کشور ما خواهد شد.

عبدالملکی تصریح کرد: غرب و آمریکا برنامه‌های داشتند ولی  انقلاب اسلامی این برنامه را بهم ریخت و امروز هم آنها به دنیال این هستند که به همان مسیر قبل از انقلاب برگردیم.

وی در ادامه در واکنش به سخنان اخیر روحانی ادامه داد: وقتی در کشور می‌گویند «من بلد نیستم» به همین نطریه باز می‌گردد که غرب برای تحقق آن تلاش دارد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: غرب به این نتیجه رسید که انقلاب اسلامی یک خطر تمدنی بزرگ برای آن‌هاست و باید کاری کنند که ایران تسلیم غرب شود. شهادت حاج قاسم سلیمانی و امثالهم در این جنگ تمدنی تعریف می‌شود که جریان فکری غرب بهم می‌ریزد و تلاش می‌کنند تا حذف فیزیکی داشته باشند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما در حوزه اقتصادی باید تلاش کنیم تا به جایی برسیم که در جنگ تمدن‌ها جریان فکری غرب بهم بریزد و به این اتفاق هم تا سال‌های بعد رخ خواهد داد. زیرا اقتصاد ایران منابع طبیعی دارد و ۷ تا ۱۱درصد کل منابع طبیعی جهان در ایران است و نیروی انسانی نیز حدود ۴۰ میلیون نفر دارد و …

عبدالملکی اضافه کرد: اگر این قطار اقتصاد ما به کار بیافتد از قطار اقتصاد غرب جلو خواهیم زد و جوانان ما بر قله تمدنی بشر خواهند نشست.

وی با بیان اینکه الگوی ما الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که بعد اقتصادی آن تحت عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف می‌شود، گفت: در عرصه علمی پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باید در حوزه اقتصاد مقاومتی جهت دهی شود. ما در تمام بخش‌ها به نسبت همان بخش و حوزه می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را تعریف کنیم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) افزود: در اقتصاد مقاومتی چند جبهه تاثیر بالایی دارد از جمله جبهه‌های اجرایی، سیاسی، فرهنگی و علمی. زنان دانشمند و دانش پژوه می‌توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی در امور فرهنگی و تولیدی موثر باشند.

وی گفت: در جبهه سیاسی هم زنان می‌توانند موثر باشند. در جبهه اجرایی هم بانوان وظایفی مانند تربیت اقتصادی فرزندان دارند و مادر به جهت نوع ارتباطی که با فرزند دارد بسیار بسیار موثر است.

این استاد دانشگاه بیکاری را مهمترین مشکل کشور دانست و گفت: و راه حل این مشکل کارآفرینی است که از وجود انسان‌ها باید تراوش کند.

وی اظهار داشت: خیلی از مشکلاتی که در اقتصاد کشور داریم ناشی از مدیریت بد اقتصادی کشور است/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا