اجتماعیاقتصادیبین المللیسیاسی

اف ای تی اف هنوز در بن بست نیست

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، روز گذشته محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان زمان بررسی دو لایحه مرتبط با کنوانسیون FATF در مجمع خبر داد.

سخن دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن معنا نیست که پیوستن ایران به کنوانسیون FATF عملا غیرممکن شده است.

مجید انصاری عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مکانیزم هایی خبر داده است که می تواند راه گشا باشد. یکی از راه ها این است که دولت مجددا به مجلس لایحه بدهد.

مصطفی ترک همدانی حقوقدان در این باره به جماران گفت: منع قانونی برای فرستادن یک طرح برای بررسی به مجلس شورای اسلامی وجود ندارد. ممکن است در قالب همان طرح باشد اما چون قبلا رد شده است نمایندگان یک سری تغییرات جدیدی در آن بدهند و ممکن است اصلا دولت در آن تغییراتی داده و اسم آن را نیز عوض کرده باشد.

راه دیگر آن است که ماده ۲۵ که برخی اعضای مجمع بر اساس آن پایان زمان بررسی لوایح مربوط به FATF را اعلام می کنند از مواد آیین نامه داخلی مجمع است. آیین نامه داخلی مجمع را خود اعضای این نهاد تصویب می کنند و به تایید رهبری می رسانند.

به این ترتیب با اجازه رهبری می توان مهلت بررسی لوایح را تمدید کرد تا لوایح دوباره در مجمع بررسی شود. حسن روحانی نیز پیشتر گفته بود که رهبر انقلاب با لوایح مربوط به FATF مشکلی ندارند./جماران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا