بین المللیسیاسی

منابع صهیونیست: آمریکا قبل از ترور ژنرال سلیمانی، تل آویو را در جریان گذاشته بود

خبرهای فوری: برخی تحلیلگران نظامی و امور دیپلماتیک صهیونیستی از اطلاع رسانی آمریکا به تل آویو در طرح ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» خبر دادند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، به نوشته وبگاه «العربی» تحلیلگران اسرائیلی روز جمعه در گفت ‌وگو با «شبکه خبری ۱۳ اسرائیل» به دلیل جو امنیتی و سانسورهای موجود، از ارائه هرگونه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کردند.

با این وجود، این تحلیلگران اسرائیلی گفتند که آمریکا احتمالا چند روز قبل از عملیات ترور سردار سپهبد سلیمانی، تل آویو را در جریان این عملیات گذاشته بود تا سران این رژیم به فکر تدابیر امنیتی لازم باشند.

«باراک راوید» از خبرنگاران و تحلیلگران معروف اسرائیلی نزدیک به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: «ارزیابی ما این است که آمریکا درباره عملیات اخیر خود در عراق، از چند روز قبل به اسرائیل اطلاع داده بود.»

یک افسر ارتش رژیم اسرائیل نیز که مایل به افشای نامش نبود به روزنامه «لس آنجلس تایمز» گفت که عملیات ترور ژنرال سلیمانی جای تعجبی نداشت.

این در حالی است که یک وبگاه وابسته به دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه از احتمال کمک صهیونیست‌ها در عملیات شهادت سردار قاسم سلیمانی در بغداد خبر داد. وبگاه «دبکا فایل»کشته شدن(شهادت) قاسم سلیمانی را شاهکار عملیات اطلاعاتی آمریکا خواند و مدعی شد که احتمالا دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نیز در این ماجرا به آمریکا کمک کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته ضمن ابراز خرسندی از ترور و شهادت سردار سلیمانی، مدعی شد آمریکا حق دارد از خودش دفاع کند.

دولت تروریست آمریکا اوائل بامداد جمعه با حمله پهپادی به خودروی حامل سردار سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون الحشد شعبی نزدیک فرودگاه بغداد این دو و جمعی دیگر را به شهادت رساند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا