بین المللیسیاسی

گفتگوی تلفنی ظریف و دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ترور سردار سلیمانی توسط رژیم آمریکا

خبرهای فوری: وزیر امور خارجه کشورمان به‌صورت تلفنی در خصوص ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای رژیم آمریکا در عراق با دبیرکل سازمان ملل متحد گفتگو کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  جمعه شب در  گفتگویی تلفنی با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر تروریستی بودن اقدام رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: با توجه به محبوبیت فراوان سردار سلیمانی نزد مردم منطقه بخاطر نقش ایشان در مبارزه با گروه‌های تروریستی، شهادت ایشان دارای آثار و تبعاتی است که در اختیار هیچکس نیست و همه عواقب آن متوجه رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکاست.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی با ابراز نگرانی از این اقدام آمریکا آن را موجب افزایش تنش در منطقه خواند.

بامداد امروز جمعه سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد الشعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله بالگردی ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند؛ حادثه مهمی که تنش‌ها بین آمریکا و ایران را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسانده است.

ساعتی پیش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از شدت گرفتن تنش‌ها بین آمریکاو ایران بر اثر ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست که از خود خویشتنداری نشان دهند.

«اگنس کالامار» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز روز جمعه ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض قوانین بین‌المللی خواند./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا