سیاسی

صدر: سهم زنان از مدیریت کشور قابل توجه نیست

خبرهای فوری:‌ یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: زنان نباید برای خودشان کمیسیون یا فراکسیون زنان تشکیل دهند، بلکه باید در دیگر کمیسیون‌ها باشند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، شهاب‌الدین صدر در همایش  «قانون‌گذاری مادرانه» که از سوی جامعه زینب برگزار شد با تبریک روز پرستار، اظهار کرد: الگوی زنان ما باید زینب (س) و مادر گرامی‌شان باشد. خوشبختانه زنان ما نقش بسیار خوبی در جامعه دارند و به گفته امام این زنان بودند که مردها را در انقلاب به صحنه آوردند؛ زنان در هر جا که نیاز بوده با حفظ حریم و حجاب اسلامی حضور مقتدر داشته‌اند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به حضور ۶۰ درصدی دخترها در دانشگاه‌ها و رشته‌های پزشکی و جراحی زنان گفت: با وجود اینکه زنان در رشته‌های پزشکی حضور دارند، اما سهم زنان از مدیریت کشور قابل توجه نیست. در دولت زنان در مدیریت اجرایی حدود ۲۰ درصد سهم دارند که اکنون دولت گفته می‌خواهد آن را به ۳۰ درصد برساند؛ باید این سهمیه‌بندی برداشته شود و از زنان در عرصه‌های مختلف استفاده شود.

صدر با اشاره به حضور اندک زنان در ادوار مجلس گفت: بیشتر سهم زنان در مجلس دهم بوده که آن هم ۱۷ نفر است، زنان نباید برای خودشان کمیسیون یا فراکسیون زنان تشکیل دهند بلکه باید در دیگر کمیسیون‌ها حاضر باشند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه به دلیل نقش آفرینی بالای زنان است که دشمن برای آن طراحی خاصی می‌کند، گفت: این‌ها برای اینکه خانواده را بزنند خانم‌ها را هدف قرار می‌دهند و برای آن نقشه می‌کشند.

وی گفت: زنان باید در حوزه نظارت و قانونگذاری مجلس حضور پررنگ داشته باشند و حتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و فرهنگی حضور داشته باشند. امیدوارم مجلس پیش رو یک مجلس توانمند و در حد و اندازه انقلاب اسلامی باشد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا