اقتصادیسیاسی

تابش: افزایش ۱۵ درصدی حقوق‌ها حداقل کار دولت برای سال ۹۹ است

خبرهای فوری: عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت:‌ با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها که نمی‌توانیم نفت بفروشیم و به درآمدهای دلار‌ی آن دست پیدا کنیم، افزایش 15 درصدی حقوق‌ها حداقل کاری است که در حال حاضر دولت توانسته انجام بدهد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، گفت:‌ بودجه یک سند مالی است و شاید بنا به ضرورت‌هایی که همگان بر آن واقف هستیم یک مقدار بُعد سیاسی پیدا کرده باشد.

وی لایحه بودجه سال ۹۹ را برای مردم امیدبخش توصیف کرد و گفت: لایحه بودجه با توجه به تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان برای گذر از بحران تدوین شده است که انشاءالله با گذر از این شرایط، آینده مطمئن‌تر و بهتری را برای کشور رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اگر تصور و تلقی ما از لایحه بودجه سال آینده این باشد که بتوانیم از توطئه‌ها و بحرانی که توسط دشمنان برای کشور ایجاد شده عبور کنیم آن وقت افزایش ۱۵درصدی حقوق‌ها با این دیدگاه معنی پیدا خواهد کرد.

تابش خاطرنشان کرد:‌ وقتی تورم حدود ۴۰ درصد و افزایش حقوق ۱۵درصد باشد یعنی قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، اما با توجه به تحریم‌‌های ظالمانه و گذر از این شرایط این دورنمای امیدبخش برای مردم که مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ و نقشه‌های آنان  نقش بر آب شده و شکست خواهند خورد؛ تحمل سختی‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

وی افزود:‌ با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها که نمی‌توانیم نفت بفروشیم و به درآمدهای دلار‌ی آن دست پیدا کنیم، افزایش ۱۵درصدی حقوق‌ها حداقل کاری است که  در حال حاضر دولت توانسته انجام بدهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: مطمئناً با توجه به اقتضائات حاکم بر اقتصاد کشور و گشایش‌هایی که احیاناً می‌تواند صورت پذیرد و منابعی حاصل شود، افزایش حقوق کارکنان و کارمندان جزو نخستین مؤلفه‌های مجلس خواهد بود که این موضوع  بستگی به دورنمای شرایط کشور دارد که امیدوارم امیدبخش باشد.

تابش درباره مهمترین چالش بودجه در سال آینده اظهار داشت: به اعتقاد من لایحه بودجه سال ۹۹  این امید را نوید می‌دهد که انشاءالله در سیاست و اقتصاد کشور گشایشی حاصل خواهد شد و اگر اینطور نشود باید متمم بودجه دهیم و یا  تدابیر دیگری را اتخاذ کنیم.

وی موضوع امنیت و پایداری را برای کشور مهم برشمرد و عنوان کرد:‌ در این راستا یکی از موضوعاتی که باید مدنظر مجلس و دولت قرار بگیرد کاهش فشار بر طبقات ضعیف جامعه است، از طرفی توجه به کارآفرینی می‌تواند باعث افزایش اشتغال  شده و رضایتمندی مردم و کارکنان دولت را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حوزه‌های کارآفرینی را  در کشور تقویت کنیم تا بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم و نکته دیگر اینکه اگر بستر و زمینه‌ درآمدهای نفتی‌مان محقق شد اشتغال هم ایجاد کنیم و گرنه حفظ اشتغال موجود در اولویت قرار دارد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا