اقتصادیسیاسی

ذوالنوری: عضویت در FATF راه تنفس اقتصاد کشور را می‌بندد

خبرهای فوری: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عضویت در FATF راه تنفس اقتصاد کشور را می‌بندد، گفت: این اقدام باعث می‌شود حتی تحریم‌های جدید بر علیه ما وضع شود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ، گفت: ما مشکلی برای شفاف سازی در حوزه  مسائل داخلی‌مان نداریم. از هر قانونی و از هر ضابطه و دستورالعملی و هر اقدامی که شفاف سازی اقدامات داخلی‌مان شامل دارایی‌ها، اموال، معاملات، فعالیت‌های اقتصادی را افزایش دهد، نظام، مجلس، مجموعه نیروهای انقلاب و مردم حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ موضوع FATF ناظر بر شفاف سازی داخلی نیست بلکه در حقیقت یک رنکینگ و رتبه‌بندی دارد که این را به کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در کشور موردنظر اعلام می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در حالی که ما در تحریم نباشیم و ارتباط اقتصاد ما با دنیا در شرایط عادی قرار داشته باشد جمهوری اسلامی نگران نیست و نهایتا از FATF و مشابه آن استقبال می‌کند و به آن می‌پیوندد و از آن حمایت می‌کند.

ذوالنوری گفت:‌ زمانی که ما در تحریم به سر می‌بریم و تلاش می‌کنیم تحریم‌ها را دور بزنیم FATF می‌گوید تمام رفت و برگشت کالا و پول ما باید در یک اتاق شیشه‌ای و مدنظر آنها باشد. لذا این اقدام باعث لو رفتن کانال‌های ما در اقتصاد و تجارت‌مان می‌شود؛ ما در صورت پیوستن به کنوانسیون‌های FATF این اطلاعات را دو دستی تقدیم آنها می‌کنیم. پس در نتیجه این اقدام به ضرر مردم است.

وی افزود:‌ عضویت در FATF راه تنفس اقتصاد کشور را می‌بندد و از طرف دیگر تحریم‌ها هم همچنان پابرجاست و این اقدام باعث می‌شود حتی تحریم‌های جدید بر علیه ما وضع شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:‌ اگر آقایان دولتی تعهد بدهند که با FATFکانال‌های ارتباطی اقتصاد ما لو نمی‌رود و بسته نمی‌شود و تصویب FATF در رفع تحریم‌ها مؤثر است کسی با این کار مخالفت نمی‌کند اما خود مسئولین دولتی می‌گویند ما چنین تضمینی نمی‌توانیم بدهیم؛ خب حالا که عضویت در FATF در رفع تحریم‌ها به ما کمکی نمی‌کند چه نیازی است که ما همان کانال‌هایی هم که در ارتباطات اقتصادی‌مان داریم و مشکلات داخلی کشور را از آن طریق حل می‌کنیم در اختیار آمریکا قرار دهیم و خودمان با دست خودمان اطلاعات را افشا کنیم.

ذوالنوری گفت: بنابراین این کار فعلا مقدور نیست و در مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع در دست بررسی است. هر وقت مجمع به تشخیصی برسد حتما آن را اعلام می‌کند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا