اقتصادیسیاسیقضایی

سخنگوی کمیسیون قضایی: مجازات کسر از حقوق در انتظار قضاتی که بی دلیل احکام شدید صادر کنند

خبرهای فوری: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: قضاتی که در مواردی احکام شدید صادر می‌کنند که در آن موارد قانون احکام خفیف در نظر گرفته، در صورت عدم ارائه دلیل به مجازات کسر از حقوق محکوم می‌شوند

به گزارش بخش قضایی سایت خبرهای فوری، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند در محکومیت‌هایی که در قانون مجازات خفیف در نظر گرفته شده قضات حق ندارند احکام شدید صادر کنند مگر اینکه دلیل و مستندات آن را ارائه کنند.

وی افزود: قضاتی که در این موارد بدون ارائه دلیل و مستندات اقدام به صدور احکام شدید کنند به مجازات انتظامی درجه ۴ قضات (کسر از حقوق) محکوم می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در جلسه امروز پیشنهادات نمایندگان در رابطه با لایحه بودجه سال ۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز اعضای کمیسیون مصوب کردند که ۳۰۰میلیارد تومان به صندوق تامین خسارات دادگستری در بودجه ۹۹ بودجه تخصیص داده شود.

وی افزود: صندوق تامین خسارات دادگستری صندوقی است که از محل آن خسارات و دیه مربوط به خسارت دیدگانی که عامل وارد کردن خسارت به آنها مشخص نیست پرداخت می‌شود مانند کسانی که به عنوان مثال در حوادث اخیر آسیب دیده‌اند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا