اجتماعیسیاسی

ذوالقدر: مصوبه مجلس ضامن حقوق کودکان کار و بدسرپرست است

خبرهای فوری: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مصوبه مجلس درباره حمایت از کودکان ضامن و حافظ حقوق کودکان کار و همچنین کودکان و نوجوانان بدسرپرست است و حل مشکلات آموزشی آنها را نیز مدنظر قرار داده است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه مجلس درباره لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان گفت: این مصوبه از اهمیت زیادی برخوردار است  من امیدوارم تا روند تأیید آن هرچه زودتر طی و مصوبه برای اجرا ابلاغ شود.

وی افزود: این مصوبه حافظ حقوق کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین حافظ حقوق کودکان کار است و می‌تواند ضمن حمایت حقوقی از آنها مشکلات آموزشی این قشر از جامعه را نیز حل و نیازهای‌ آموزشی آنها را مرتفع سازد.

متن اصلاحیه و مصوبه امروز مجلس درباره لایحه حمایت حقوقی از کودکان و نوجوانان به شرح زیر است:

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان – تبصره ماده ۹

هرگاه در اثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری اشخاص غیر از والدین نسبت به اطفال و نوجوانان  نتایج زیر واقع شود، مقصر علاوه بر پرداخت دیه به شرح زیر مجازات می‌شود:

الف) –

تبصره: هرگاه بی‌توجهی و سهل‌انگاری والدین منجر به نتایج موضوع این ماده شود؛ حسب مورد به مجازات تا حداقل مندرج در بندهای فوق محکم می‌شوند، به استثنای بند «ت» که در این مورد فقط دیه پرداخت می‌شود.

اصلاحیه شماره ۱

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان – ماده ۱۷

هرکس از وقوع جرم یا شروع به آن یا خطر شدید و قریب‌الوقوع علیه طفل یا نوجوانی مطلع بوده یا شاهد وقوع آن باشد و با وجود توانایی اعلام و گزارش به مقامات یا مراجع صلاحیت‌دار و کمک طلبیدن از آنها از این امر خودداری کند یا در صورت عدم دسترسی به این مقامات و مراجع و یا عدم تأثیر دخالت آنها در رفع تجاوز و خطر، از اقدامات فوری و متناسب برای جلوگیری از وقوع خطر و یا تشدید نتیجه آن امتناع کند، مشروط براینکه با این اقدام، خطری متوجه خود او یا دیگران نشود، به یکی از مجازات‌های درجه شش قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا