سیاسی

بهبود وضعیت کشور با ورود افراد متخصص به مجلس

خبرهای فوری: وزیر اسبق اقتصاد و دارایی دولت نهم گفت: تمام شواهد و واقعیت‌ها حکایت از اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی کشور دارد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد و دارایی دولت نهم پس از ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فکر می کنم توضیح شرایط اقتصادی کشور خیلی پیچیده نیست و تمام شواهد و واقعیت‌ها حکایت از اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی کشور دارد؛ حتما در این وضعیتی که پدید آمده نقش قوای مختلف متفاوت است.

او افزود: مجلس کارکرد خود را از دست داده و بسیار افت کرده است. مستقل از مدیریت عمومی و کلان مجلس که به سیاسی‌کاری و لفاظی روی آورده، کمیسیون های تخصصی کشور نیز بسیار افت کرده‌اند و کمیسیون اقتصاد و برنامه به نظر من در هیچ برهه‌ای از تاریخ کشور این‌گونه بی‌برنامه و بی‌انگیزه و بی‌تاثیر نبوده است.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی افزود: در همین اتفاقاتی که روزهای اخیر رخ داد در باب مساله حذف یارانه‌ها که آن را به جای هدفمندی یارانه ها جا زدند، رئیس مجلس می‌گوید به نمایندگان گفته‌ام و نمایندگان می‌گویند که بی اطلاع هستیم. حالا جدای از بحث‌های سیاسی، جای خالی کارهای تخصصی و نظارت صحیح و مستمر کمیسیون اقتصادی را خالی می‌بینم و فکر می‌کنم اگر گروهی متخصص و دارای انگیزه وارد مجلس شوند می‌توانند وضعیت کشور را سر و سامان داده و به بهبود شرایط کشور کمک کنند.

حسینی اظهار کرد: به نظرم باید همه دست به دست هم دهیم که مردم پای صندوق رای حاضر شوند و یکی از انگیزه‌هایی که انسان را تهیج می‌کند که در این عرصه پا بگذارد این است که حق انتخاب مردم بیشتر شود. هرچیزی که مردم انتخاب می‌کنند درست است، اگرچه عملکرد منتخبان ضعف داشته باشد و اینکه منتخبان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند که مسئله دیگری است. باید دست به دست هم دهیم و تهییج کنیم که مردم پای صندوق‌های رای حضور یابند. وقتی نمایندگان هم با پشتوانه قوی در مجلس حضور پیدا کنند فکر می‌کنم که انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی تصریح کرد: حتما با شفافیت مالی نمایندگان، اما نه فقط برای نمایندگان بلکه برای همه مسئولان کشور موافق هستم. بعنوان مثال بنده بعنوان وزیر و رئیس جمهور نمی‌شود اموالم را اعلام نکنم اما انتظار داشته باشم که نماینده‌گان چنین کاری انجام دهند. بنده تمام اموال و درآمدهایم را زمانی که از وزارت اقتصاد خارج شدم اعلام کردم./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا