اجتماعیاقتصادیسیاسی

افزایش قیمت، فقط در برخی کالاها و تنها به‌میزان ۵درصد منطقی است

خبرهای فوری: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس افزایش قیمت‌ها بعد افزایش نرخ بنزین باید تنها در تعدادی از کالاها آن هم در حد 5 درصد باشد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، محمد خالدی سردشتی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی که در مورد اخیر به طور خاص بنزین بوده بر قیمت کالاها تأثیر نگذارد، امر شدنی نیست و طبیعتاً بر قیمت کالاها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: نکته‌ای که در اینجا قابل توجه و مورد تأکید است این است که دولت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با نظارت دقیق خود مانع افزایش غیرمنطقی و سرسام‌آور کالاها در بازار شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود عنوان کرده که «افزایش ۵ درصدی قیمت‌ها در مورد بعضی از کالاها به دنبال گران شدن بنزین منطقی است» و همان‌طور که گزارش مرکز پژوهش‌ها نشان می‌دهد نباید منتظر مشاهده افزایش قیمت در همه اجناس باشیم.

خالدی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت‌ها همان‌طور که در بالا ذکر شد باید تنها در تعدادی از کالاها آن هم در حد ۵ درصد باشد و دولت باید با نظارت دقیق خود بر بازار مانع از افزایش غیرمنطقی قیمت کالاها شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بحث نظارت بر بازار توسط دولت یک مطالبه عمومی است و طرحی هم در همین باره در مجلس توسط نمایندگان تهیه شده است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا