اجتماعیاقتصادیسیاسی

در واکنش به حوادث اخیر منتشر شد؛ بیانیه کانون ملی دانشجویان جمنا در خصوص حوادث اخیر کشور

خبرهای فوری: کانون ملی دانشجویان جمنا به مناسبت حوادث اخیر کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، کانون ملی دانشجویان جمنا به مناسبت حوادث اخیر کشور بیانیه‌ای منتشر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نظر به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم جلسه سران سه قوه در خصوص افزایش قیمت بنزین؛ مسئولان و همه آحاد ملت موظفند تا منویات ایشان را دقیقا مراعات نموده، وحدت میان خود را بیش از پیش تقویت کنند و اجازه ندهند عناصر نفوذی دشمن و اشرار پیاده نظام آن‌ها با موج سواری بر حوادث اخیر، ایجاد ناامنی، تفرقه انگیزی، راه اندازی آشوب و… به نیات پلید خود دست یابند. ورود حکیمانه و بهنگام رهبر معظم انقلاب به این ماجرا جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشت که مقطع حساس کنونی جای تفرقه و تخطئه میان مسئولین نیست و همگان باید به تصمیم اتخاذ شده سران قوا در این خصوص تمکین نمایند.

شایسته آن بود که رئیس جمهور محترم در سفر استانی یزد به جای ایراد نطق‌های چالش برانگیز و طرح شبهات اختلافی که حتی انتقاد برخی اصلاح طلبان و هم حزبی‌های ایشان را در پی داشت با اطلاع رسانی‌های مقدماتی و مرحله ای، اذهان عمومی جامعه را آماده اجرای طرح سهمیه بندی بنزین می‌نمود و با افزایش نرخ بنزین یک شبه ملت را غافلگیر نمی‌کرد. متاسفانه در این خصوص از سفر استانی اخیر رئیس جمهور به عنوان یک رویداد رسانه‌ای مهم، بهره برداری نشد و فرصت سوزی گردید و در ادامه عدم واریز یارانه بنزین به حساب خانوار‌های مشمول پیش از اجرای طرح، باعث شد تا دود این ماجرا به چشم همه برود و اغتشاشات خسارت بار برخی شهر‌ها را فرا گرفت.

انتظار افکار عمومی آن است که دولت نواقص موجود در طرح سهمیه بندی بنزین را که توسط دولت دهم کلید خورد، بررسی نماید، نکات مثبت آن را مورد استفاده قرار دهد و از نظرات مشورتی صاحب نظران، نخبگان و آحاد ملت در اجرای هر چه بهتر طرح و احیانا تکمیل و ترمیم آن مدد جوید. بدون شک در برهه حساس کنونی که همه دشمنان قسم خورده انقلاب به دنبال گرفتن ماهی خود از آب گل آلود هستند، نباید آزمون و خطا کرد؛ بلکه باید با تدبیر و درایت اقدام نمود؛ دولت محترم اگر دغدغه تحصیل درآمد و تامین بودجه‌های جاری خود را دارد؛ بهتر است با تاکید بر تولید داخلی و کمک به گردادندن چرخ کارخانه ها، مدیریت دریافت مالیات وکسری بودجه سنواتی خود را رفع نماید و از افزایش ناگهانی قیمت‌ها و تحمیل هزینه‌ها بر مردم در شرایطی که تورم افسارگسیخته امان شان را بریده است، بپرهیزد. از سوی دیگر دولت در شرایط فعلی که کشور در تنگنا‌های شدید اقتصادی قرار گرفته مکلف به اعمال صرفه جویی‌های حداکثری مالی در بخش‌های مختلف است و باید از وقوع ریخت و پاش‌های هزینه بر در برگزاری همایش‌های بی فایده جلوگیری نماید، سفر‌های خارجی غیر ضروری مدیران را به حداقل ممکن برساند و در دخل و خرج خود نهایت دقت را مبذول کند.
آنچه در جریان اغتشاشات اخیر مهم است توجه و احترام به دغدغه‌های معیشتی مردم است؛ نگرانی‌های اقتصادی باید جدی گرفته شود و با گفت گوی صادقانه و ارائه توضیحات کارشناسانه به آن‌ها این نگرانی‌ها رفع شود؛ در این زمینه نقش دولت در اطلاع رسانی و صدور اطلاعیه‌های منظم ادواری بسیار خطیر است.
لازم است قوه قضاییه اولا برخورد بدون مماشات، سریع و قاطع با اغتشاش گران و مسببان حوادث اخیر را با قید فوریت در دستورکار خود قرار دهد و آنان را به اشد مجازات محکوم نماید. ثانیا بر اجرای دقیق طرح سهمیه بندی سوخت و واریز یارانه به مردم توسط دولت، نظارت جدی داشته باشد و ثالثا درکنار رسیدگی به جرائم و جنایات اغتشاش گران، از وظیفه مقابله با فساد ارزی، برهم زنندگان ثبات بازار، مفسدان کلان اقتصادی به هیچ وجه باز نماند.
با توجه به اینکه قاطبه مجلس و نمایندگان ملت در فرایند طرح سهمیه بندی سوخت دخیل نبوده اند؛ بایسته است در ادامه اجرای این طرح، ورود موشکافانه‌ای داشته و نظرات راهبردی خود را در این رابطه بیان دارند. آنچه مسلم است این که استعفای نمایندگان در این شرایط آب در آسیاب دشمن ریختن است و فضای کشور را ملتهب‌تر می‌کند.
امروز همه ما مکلفیم با نصب العین قرار دادن توصیه‌های مدبّرانه و دلسوزانه رهبر معظّم انقلاب با جداسازی مرز انتقاد، مطالبه گری، اعتراض در چهارچوب قانون، آشوب گری و فتنه گری، به بازگشت فوری آرامش و برقراری امنیت به جامعه کمک کنیم. عموم مردم باید صف خود را از اشرار جدا کرده و ضمن عمل به مر قانون در قضیه سهمیه بندی سوخت، معرفی عناصر اصلی اغتشاشگر به ماموران انتظامی اسیر شایعات کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نشده و با عینک بصیرت انقلابی به این مساله بنگرند.
کانون ملی دانشجویان جمنا/yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا