سیاسیقضایی

بررسی طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه در کمیسیون قضایی مجلس

خبرهای فوری: طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، حسن نوروزی در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی سه ماده از لایحه مالکیت فکری، ادبی و هنری مربوط به حقوق گویندگان، تهیه کنندگان دیداری و شنیداری صدا وسیما مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: موضوع بعدی بحث انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه بود که البته در کمیسیون رای نیاورد ولی بحث نظارت بر زندان‌ها مانند نظارت بر صدا و سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رای آورد؛ یعنی هیئتی ایجاد شود که  مانند هیئت نظارت بر عملکرد صدا و سیما بر زندان‌ها نظارت کند اما این که این هیئت متشکل از چه سازمانی باشد و یا کم و کیف و جزئیات آن چگونه باشد در کمیته تخصصی به بحث گذاشته می‌شود.

عبدالکریم حسین‌زاده طراح طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه نیز در توضیحاتی تکمیلی در این باره گفت: جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی با حضور اعضای کمیسیون، نماینده قوه قضاییه و من به عنوان نماینده طراحان تشکیل شد. موافقان و مخالفان هر کدام اظهارنظر کردند و در پایان مقرر شد کمیته‌ای متشکل از آقایان پورمختار، فتحی و تجری از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، طهماسبی نماینده قوه قضاییه و من به عنوان نماینده طراحان برای بررسی موضوع تشکیل شود.

حسین‌زاده اظهار کرد: این کمیته ظهر روز یکشنبه راجع به این طرح و اصلاحات مورد نیاز آن به بحث و بررسی می‌پردازند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا