عباس عبدی: در دولت چهاردهم راه برای حضور برادران اهل تسنن بسته نشده

خبرمهم: عبدی گفت: کسانی که دولت پزشکیان را دولت دوم رئیسی می‌دانند، هیچ شناختی از سیاست، دولت رئیسی و دولت پزشکیان ندارند.

عبدی گفت: کابینه پزشکیان خوب خواهد بود مگر اینکه مجلس خرابش کند. با کابینه دولت قبلی اصلا قابل قیاس نیست و با توجه به شرایط زمینه‌ای از دولت روحانی نیز قوی‌تر است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص استعفای محمدجواد ظریف گفت: متن آقای ظریف از نظر من ابهام دارد. یک بخش آن مربوط به رئیس‌جمهور است که باید خودش حل کند. در بخشی هم که مربوط به ناتوانی شورای راهبری است هیچ قرینه‌ای بر برون‌داد ضعیف شورا وجود ندارد. در سطح بالاتر از شورای راهبری هم همه می‌دانستیم که ملاحظات سیاسی وارد خواهد شد.

عبدی نسبت به کسانی که می‌گویند دولت پزشکیان دولت دوم رئیسی است، تاکید کرد: کسانی که می‌گویند دولت پزشکیان دولت دوم رئیسی است مشخص است که هیچ شناختی از سیاست، دولت رئیسی و دولت پزشکیان ندارند. بنابراین نیازی نیست به آنها پاسخ دهیم. این‌ها مثل فردی می‌مانند که می‌گوید ساعت ۲ ظهر، شب است. به این فرد چه باید بگوییم؟

وی ادامه داد: در دولت چهاردهم راه برای حضور برادران اهل تسنن هنوز بسته نشده ولی مهم‌تر این است که در سفارتخانه‌ها، استانداری‌ها و معاونت‌ها به تعداد کافی و بیشتر از آنچه پیشتر بوده این عزیزان به کار گرفته شوند. جوانان و هم زنان نیز باید مشمول این اصل شوند.

عبدی اضافه کرد: قرار نبوده همه پیشنهادات شورای راهبری پذیرفته شود. باید به آینده امیدوار بود و از پزشکیان حمایت کرد. در مورد دو وزیر کشور و آموزش و پرورش هم مشکل اصلی اطلاع‌رسانی ضعیف دولت بود و الا اطلاعات امروز، مرا به این نتیجه رساند که در شرایط موجود و بطور نسبی قابل دفاع هستند. امیدوارم در روزهای آینده برای همه رفع ابهام شود.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: چشم‌انداز آینده دولت فراتر از کابینه است و در درجه اول برمی‌گردد به خود دکتر پزشکیان و نوع تعاملش با مردم و نیز با ساختار قدرت و فکر می‌کنم آنجا باید مسئله را بیشتر حل کرد. کابینه پزشکیان خوب خواهد بود مگر اینکه مجلس خرابش کند. با کابینه دولت قبلی اصلا قابل قیاس نیست و با توجه به شرایط زمینه‌ای از دولت روحانی نیز قوی‌تر است. 

خروج از نسخه موبایل