جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: با وعده‌ گوشت، طلا، زمین مجانی و … می‌خواستند مردم را فریب دهند اما مردمِ آگاه ایران هیچ تاثیری نگرفتند.

خبرمهم: جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اگر مردم به وضع موجود اعتراض دارند باید رای بدهند تا کار از دست یک اقلیت گرفته و به تصمیم، تشخیص و رای اکثریت سپرده شود.

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: خیلی‌ها مدعی بودند جریان اصلاحات حذف شده اما این مشارکت حداقلی نشان داد گفتمان اصلاحات کماکان مورد اقبال جامعه قرار گرفته، آن‌هم در مقابل آقایانی که در انتخابات ۱۴۰۰ با وعده‌های پوپولیستی توانستند حاکم شوند. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در‌خصوص نتایج دوره اول انتخابات گفت: ما در دوره اول با نتیجه خیلی خوب و مثبتی مواجهه شدیم و به نظرم می‌رسد برخلاف پیش‌بینی‌هایی که خیلی‌ها داشتند و گفتند اگر مشارکت ۴۰ درصد باشد آقای جلیلی در میدان خواهد ماند و اگر به ۵۰ درصد برسد آقای قالیباف و اگر ۵۰ درصد به بالا باشد جریان اصلاحات روی کار خواهد آمد، ما با نتیجه‌ خوبی روبرو شدیم و این مشارکت حداقلی با اینکه خیلی‌ها مدعی بودند جریان اصلاحات دیگر در کشور حذف شده، نشان داد گفتمان اصلاحات کماکان مورد اقبال جامعه قرار گرفته، آن‌هم در مقابل آقایانی که در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان دولت راست‌گویان با وعده‌های پوپولیستی توانستند حاکم شوند. 

امام در‌ادامه افزود: ما در طول این سه سال شاهد وضعیت نا به سامان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … بودیم. در منطقه نیز از لحاظ بین‌الملل دچار تنش‌هایی شدیم که دولت نتوانست آرامشی را برای مردم به ارمغان بیاورد. در این انتخابات نیز علی‌رغم اتفاق ناگواری که برای رئیس‌جمهور در بالگرد پیش آمد و ایشان به رحمت خدا رفتند، همه اعضای کابینه دولت سعی کردند در انتخابات ثبت‌نام کنند و بعد هم همگی ستاد آقای جلیلی را تشکیل دادند تا حدی که منصوری، معاون آقای رئیسی نیز به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد. در مناظرات نیز به بهانه تجلیل از مقام آقای رئیسی شاهد حمایت تمام ارکان دولت از صداوسیما گرفته تا ائمه جمعه از کاندیداهای پوششی بودیم.

جواد امام اضافه کرد: اما با این همه تلاش و دخالت نابرابر همراه با کاندیداهای پوششی که در اختیار داشتند و با اینکه آقای پزشکیان در دولت آقای روحانی حضور نداشت اما همچنان تلاش‌ کردند تا ناکامی‌های دولت روحانی را نیز به گردن دکتر پزشکیان بیندازند، ولی موفق نشدند. آن هم ناکامی‌هایی که خود این جریان تندرو در زمان دولت آقای روحانی رقم زده بود. سوالات مناظره نیز به نحوی مطرح شد که فکر می‌کردیم به جای سال ۱۴۰۳ در سال ۱۳۹۶ هستیم. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: با‌اینکه آقایان عملکرد سه ساله دولت خودشان را هم نمی‌دیدند ولی با همه این اوصاف طبق آماری که وزارت کشور اعلام کرد حدود ۹ میلیون رای از آقای جلیلی و تیم دولتی‌ها شد، آن هم با همه امکاناتی که در اختیارشان بود. اما نکته اینجاست که حدود ۸ میلیون آرای اصولگرایان در این انتخابات ریزش داشته و باید پاسخ این ریزش را بدهند. تازه با این حال که وعده‌های بسیار از گوشت، طلا و زمین مجانی و … دادند و فکر می‌کردند با این وعده‌ها می‌توانند مردم را فریب دهند. اما مردم خوب و آگاه ایران هیچ تاثیری از این حرف‌ها نگرفته وبا عزت نفس به آقای پزشکیان اقبال نشان دادند.

جواد امام در‌خصوص شخصیت دکتر مسعود پزشکیان گفت: دکتر پزشکیان دارای یک چهره مردمی است که حاضر نشد در این دور از انتخابات از شعارهای مردم فریب استفاده کند و ترجیح داد صادقانه با مردم صحبت کند. آقای پزشکیان از جهت برنامه هم گفتند می‌خواهند چشم انداز بیست ساله‌ای که در آن انحراف ایجاد شده و سیاست‌های کلی نظام را اجرا کنند. ولی در این بین دوستانی که دائم می‌گفتند ما برنامه داریم هیچ توضیحی ندادند که چرا از برنامه‌های مصوب و چشم‌انداز تمام ارکان نظام در این مدت استفاده نکردند. 

این فعال سیاسی نسبت به پیش‌بینی نتیجه دور دوم انتخابات تاکید کرد: مردم در دور اول نشان دادند که ادامه مسیر دولت آقای رئیسی با چالش روبرو شده و آقایان نیز باید نسبت به این اقبال و رفتار مردم پاسخ‌گو باشند. ولی فکر می‌کنم با صداقتی که آقای پزشکیان دارند و گفتند من تسلیم امر کارشناسی برای تحقق برنامه‌ها هستم، جمعه شاهد حضور جدی‌تر مردم در پای صندوق‌های رای باشیم و ان‌شاالله که نتایج با پیروزی مردم همراه باشد. 

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان به افرادی که در دور اول انتخابات شرکت نکردند، گفت: اگر مردم به وضع موجود اعتراض دارند باید رای بدهند تا این وضعیت ادامه پیدا نکند. چون رای ندادن باعث ادامه‌دار شدن وضعیت موجود خواهد شد و شکاف بین مردم و حکومت افزایش پیدا کرده و مشکلات مضاعف خواهد شد. مردم باید برای توقف جریانی که در صحنه حضور دارد و از هر وسیله‌ای برای حفظ قدرت خودش استفاده می‌کند، تلاش کنند تا کار از دست یک اقلیت گرفته و به تصمیم، تشخیص و رای اکثریت سپرده شود. 

خروج از نسخه موبایل