تأکید آیت‌الله جنتی بر رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی

خبرمهم: دبیر شورای نگهبان بر رعایت موازین قانونی و آموزه‌های اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها و طرفدارانشان تأکید کرد.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد این شورا با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: این مناسبت را تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند توفیق پیروی از آن بزرگوار را به ما عنایت فرماید.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، وی خاطرنشان کرد: در دوران امام باقر(ع)، وسعت سرزمینی جامعه اسلامی زیاد شده بود و مواجه شدن با اهالی سرزمین‌های جدید، مسلمانان را با سؤالات و شبهات جدید روبه‌رو کرده بود که برای بسیاری از آن‌ها جواب نداشتند و آن امام بزرگوار با حضور فعالانه، به این سوؤالات پاسخ می‌دادند و مانع از ایجاد انحرافات اعتقادی در جامعه اسلامی می‌شدند.

آیت‌الله جنتی همچنین گفت: در نگاه امام باقر(ع) و در سیره آموزشی ایشان، حج جایگاه ویژه‌ای دارد که با فراهم آوردن زمینه اجتماع مسلمانان از اقصی نقاط جهان، می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای سطح بینش امت اسلام شود، حقیقتاً وجود این نگاه یکی از نیازهای امروز امت اسلام است و باید برای ایجاد آن تلاش کرد.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: بهره‌گیری و مغتنم دانستن فرصت‌ها و مجاهدت با آینده‌نگری درس مهمی است که ارادتمندان به امام باقر(ع) باید از ایشان فرا بگیرند. نهادهای تبلیغی ما باید سیره تبلیغی امام باقر(ع) را تدوین کنند و آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی این نکته را هم یادآور شد که امام باقر(ع) با رهنمودها و هدایت‌های خویش باعث شدند اقامه عزای امام حسین(ع) به یک حرکت اجتماعی جریان‌ساز تبدیل شود.

آیت‌الله جنتی در پایان صحبت‌هایش به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد هم اشاره و بیان کرد: امیدواریم نامزدهای انتخابات و طرفداران آن‌ها با رعایت موازین قانونی و آموزه‌های اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی خود، زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی شایسته نظام مردم‌سالاری دینی شوند.

خروج از نسخه موبایل