سیاسی

عضو هیات رئیسه مجلس: دستاوردهای مجلس یازدهم به دلیل سیاه‌نمایی دیده نشد./ رقابت انتخاباتی پرشور؛ مشارکت را بالا می‌برد.

محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس: رضایت رهبر معظم انقلاب به دلیل اشراف دقیق و کاملی که از شرایط کشور و مشکلات و مسائل دارند، موید کارنامه قابل دفاع مجلس یازدهم است.

محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس: گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور، شفافیت آرای، ساماندهی مسائل خودرو و مشکلات حوزه مسکن، رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، حذف امضای طلایی پای مجوزهای کسب و کارها و… از مواردی است که مجلس تحقق آنها را به مردم وعده داده بود و با جدیت دنبال کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر‌اینکه مجلس یازدهم در پیگیری مطالبات مردمی و تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش بی‌وقفه تلاش کرده اما ماحصل تلاش‌ها و دستاوردهایش به دلیل برخی ناراضی تراشی‌های اجتماعی آنطور که باید و شاید دیده و شنیده نشد، به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: ماهیت نمایندگی مجلس و وکلات مردم در خانه ملت پیگیری خواسته‌ها و مطالبات اجتماعی و مدنی است و نمایندگان به عنوان وکیل مردم شرعا و قانونا مکلف به پیگیری این مطالبات هستند بنابراین چشم بستن بر این وظیفه معنایی جز نادیده گرفتن سوگند نمایندگی و نخواهد داشت.

پیرهادی با‌اشاره بر‌اینکه مجلس یازدهم، بنا به ماهیت مجالس شورای اسلامی همچون ادوار قبلی خود برخاسته از رای و انتخاب مردم است، گفت: طبیعی است که بر‌اساس وعده‌های انتخاباتی و شعارهای انتخاباتی که برخاسته از مطالبات جامعه بود، در چارچوب قانون اساسی، منافع و مصالح کشور و مردم  فعالیت کند، ناگفته پیداست که پیگیری مطالبات مردمی وظیفه نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: بهبود فضای معیشتی، گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور، شفافیت آرای، ساماندهی مسائل خودرو، ساماندهی مشکلات حوزه مسکن، رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، حذف امضای طلایی پای مجوزهای کسب و کارها و… از جمله مواردی است که مجلس تحقق آنها را به مردم وعده داده بود و در پاسخ به مطالبات مردمی همه موضوعات را در حوزه قانون‌گذاری با جدیت دنبال کرد و در برخی موضوعات همچون شفافیت با شفافیت آرای نمایندگی بصورت داوطلبانه میدان‌دار شد، در حوزه نظارتی هم بدون اغماض و با حفظ استقلالش در قبال قوه مجریه ورود کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد مجلس باید این نکته را مورد توجه قرار داد که حوزه اختیارات مجلس مشخص و محدود به قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است، نمی‌توان از نمایندگان مجلس انتظار اجرای قوانین را داشت، ادامه داد: اگرچه هنوز در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و انصافا نابسامانی بازار و رشد قیمت‌ها و تورم فشار زیادی به طیف قابل توجهی از مردم وارد می‌کنند اما مجلس در این حوزه دردمندانه ورود کرد و با تصویب قوانین بسیاری سعی در کاستن از این بار را داشته است.

وی گفت: مجلس یازدهم از سوی رهبر معظم انقلاب «مجلس انقلابی» نامیده شده است، ایشان طی دیدارهای سالانه‌شان با نمایندگان همواره از کلیت عملکرد نمایندگان ابراز رضایت کرده‌اند و وظیفه مجلس را تلاش بیشتر برای رفع کاستی‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارتی دانسته‌اند. رضایت رهبر معظم انقلاب به دلیل اشراف دقیق و کاملی که از شرایط کشور و مشکلات و مسائل دارند، موید کارنامه قابل دفاع مجلس یازدهم است.

پیرهادی ادامه داد: مجلس یازدهم طی قریب به ۴سالی که از استقرارش می‌گذرد تلاش بسیاری برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه و امید بخشی به جامعه انجام داده اما متاسفانه به دلیل برخی سیاه‌نمایی‌ها و کارشکنی‌هایی که در فضای سیاست داخلی کشور وجود دارد و تلاش جمعی در داخل و خارج از کشور برای مایوس کردن مردم و دمیدن بر نارضایتی اجتماعی  آنطور که باید و شاید عملکرد مجلس دیده و شنیده نشده است.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب با اشاره به اینکه مجلس یازدهم درخصوص اصلاح قانون نظام وظیفه نیز مجلس اقدامات و مصوبات خوب و موثر به هنگامی داشت و اصلاح قانون نظام وظیفه از جمله مصوبات امید بخش مجلس است، افزود: تصویب بحث کاهش زمان خدمت و شرایط جدید برای معافیت برخی مشمولان در لوای برنامه هفتم توسعه مصوب شد و همچون هر مصوبه دیگری برای تایید به شورای نگهبان ارجاع شده است،درصورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح و تایید شورای نگهبان کاهش زمان خدمت سربازی به ۱۲ ماه و معافیت از خدمت مشمولان بالای ۳۰ سال دارای ۲ فرزند و مجاز شدن ادامه تحصیل دانش آموزان مقطع دیپلم و بالاتر در خارج از کشور، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از  از ثمرات این قانون خواهد بود.

پیرهادی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرانجام طرح ساماندهی تعطیلات پایان هفته نیز گفت: طرح مجلس برای سامان‌دهی تعطیلات نیز از دیگر مطالبات مردمی ا‌ست که از سوی نمایندگان مورد توجه قرار گرفته و اخیرا ۱۲۰ نماینده خواستار بررسی اولویت‌دار این طرح شده‌اند. این طرح در نوبت بررسی صحن علنی مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان حتما تا پایان دوره به آن ورود خواهند کرد و این مطالبه را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

او در‌ادامه به تلاش مجلس برای حل مشکلات مسکن اشاره کرد و افزود: در حوزه مسکن مجلس سـه راهکار بلند‌مدت، میـان‌مـدت و کوتاه‌مدت در نظر گرفـت. قانون جهش تولید مسکن به عنوان راهکار بلند‌مدت برای حل مشکل زیر‌سـاختی مسکن، قانون مالیات بـر‌ خانه‌های خالی نیـز بـه عنـوان راهـکار میانمـدت و تصویب طـرح دو‌فوریت کنترل اجاره بهای مسـکن به عنوان راهکاری در کنتـرل بـازار افسار‌گسیخته اجاره بها از مصوبات مجلس در حوزه مسکن است.

پیرهادی یادآور شد: پوشش بیمه‌ای ۹۰درصــدی هزینه‌هــای درمان ناباروری، اختصاص یک درصد از ۹ درصد مالیات بر‌ارزش افزوده برای بهداشت و درمان مناطق محروم، اختصاص ارز ترجیحی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی، توجه به اعتبارات اشتغال‌زایی از جمله اختصاص اعتبار ویژه برای احیای کارخانجات تعطیل شـده، توجه جدی به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و… از جمله مواردی است که مجلس در پی مطالبات مردم به آن ورود کرده است.

او ادامه داد: مجلـس در بودجه‌هـای سـنواتی کشـور بـا در‌نظـر گرفتـن اعتبـار بـرای تأمین جهیزیـۀ افراد فاقد تمکــن مالــی، توســعۀ خوابگاه‌هــای متأهلــی دانشــجویی، افزایــش حقــوق ســربازان به ویــژه ســربازان متأهــل، رفــع تمامــی موانــع پرداخــت تســهیلات ازدواج و…. قــدم بزرگــی در راســتای تســهیل ازدواج جوانــان برداشــته نمونه آن افزایش بیش از ۴ برابری وام ازدواج به جوانان است که در جامعه قابل لمس و راستی آزمایی است.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب همچنین در‌پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری گفت: با‌توجه به اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان می‌توان گفت که همه طیف‌ها و جریان‌های سیاسی معتقد و ملتزم به نظام در انتخابات پیش‌رو دارای کاندیداها هستند و با توجه به حضور و تنوع کاندیداها می‌توان انتظار شکل گرفتن یک کارزار انتخاباتی پر شور و رقابتی را داشت چرا که هر میزان که عرصه رقابت‌های انتخاباتی پر‌شور و نشاط‌تر باشد بر میزان مشارکت مردم اثر‌گذار است و نرخ مشارکت را بالا می‌برد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. ۴۵ سال ماها طبقه متوسط سابق، مغموم فعلی در انتخابات شرکت کردیم ! ماها رای دادیم مجلس و نماینده شدن نوکر و جیره خوار اشراف و لیبرال‌های باریش و بی ریش تازه بدوران رسیده!!!! دیگ نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا