سیاسی

یکباره فهمیدن تورم را ۲۰ درصد کاهش دادند!

خبرمهم: عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی به حواشی روزهای اخیر درباره عدم انتشار آمار تورم توسط بانک مرکزی واکنش نشان داد.

عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی به حواشی روزهای اخیر درباره عدم انتشار آمار تورم توسط بانک مرکزی واکنش نشان داد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، عبدالناصر همتی  در واکنش به اینکه عدم انتشار آمار تورم توسط بانک مرکزی از سال ۹۷ و دوران ریاست کلی ولی در بانک مرکزی آغاز شده در پیامی توییتری نوشت:

 یکباره فهمیدند تورم را۲۰٪ کاهش داده‌اند!

‌به دروغ می‌گویند۳سال پیش همتی نگذاشت آمار تورم اعلام شود!‌جهت اطلاعتان؛ ۱۵ماه است دربانک مرکزی نیستم؛تا حالا خواب بودید؟‌مگر مرکز آمار مبنا نبود؟‌درک‌‌تان میکنم؛لابد لازم است که آمارسازی می‌کنید.

‌راستی، مردم باشما در مورد تورم هم‌ نظرند؟

روزهای گذشته با توجه به اختلاف فاحش تورم منتشرشده مرکز آمار که حاکی از رشد ۹واحد درصدی تورم در یکسال گذشته بود، با آمار بانک مرکزی که نشانگر کاهش ۹واحد درصدی تورم نقطه‌ای بود و دولتمردان با استناد به آن از موفقیت دولت در کاهش ۱۹واحد درصدی تورم سالیانه میگفتند، حواشی فراوان ایجادشده و رسانه‌ها از عملکرد بانک مرکزی در عدم انتشار منظم و جزئیات آمار تورم انتقاد کرده بودند.

امروز بانک مرکزی در واکنش به این انتقادات اعلام کرده بود: متأسفانه از سال۱۳۹۷ و با توجیه وجود گزارش‌های آماری مشابه منتشره از سوی مرکز آمار ایران (همچون نرخ تورم) انتشار آمار تحولات نرخ تورم از سوی رئیس‌کل وقت بانک مرکزی متوقف شده بود./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا