سیاسی

کمالوندی: اگر طرف‌های مقابل به تعهدات خود بازگردند ما هم برمی‌گردیم

خبرمهم: سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه‌ای لبنانی به مجموعه اقدامات اخیر انجام شده توسط این سازمان اشاره کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  «بهزاد کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «المیادین» اعلام کرد: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و در راستای حفاظت از منافع مردم، مجموعه اقداماتی انجام دادیم.

وی افزود: از جمله این اقدامات راه‌اندازی هزار سانتریفیوژ IR6 بود و از دیروز تزریق گاز به این دستگاه‌ها را آغاز  کردیم. به روند غنی‌سازی برای رفع نیازهای کشور ادامه می‌دهیم.

کمالوندی در ادامه تصریح کرد: ما قبلا برنامه خود را طی مذاکرات به اطلاع آژانس رسانده‌ایم  و طرف‌های دیگر در مذاکرات می‌دانند که ما قانون داریم.

وی تأکید کرد: اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خود بازگشتند ما هم به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای باز‌می‌گردیم. از اظهارات آقای اسلامی درباره توانایی ما در خصوص دستیابی به بمب هسته‌ای برداشت اشتباه شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی دیروز توضیحاتی تشریح در خصوص راه‌اندازی و تزریق گاز به صدها ماشین سانتریفیوژ از جمله ماشین‌های پیشرفته در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی ارائه کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا