سیاسی

رئیس جمهور به نیویورک می‌رود

خبرمهم: سخنگوی دولت از سفر رئیس‌جمهور به نیویورک به منظور حضور در نشست عمومی سازمان ملل خبر داد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، علی بهادری‌جهرمی صبح امروز در نشست‌خبری، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور در نشست عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت یا خیر، گفت: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای این امر صورت گرفته است.

سخنگوی دولت همچنین درارتباط با تازه‌ترین تصمیم دولت برای بازنشستگان گفت: پیرو دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را وزرای عضو به هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

بهادری جهرمی همچنین در ارتباط با اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۱۷ هزار فقره وام فرزندآوری به مبلغ بیش از ۸۶ هزار میلیارد ریال و بیش از ۳۲۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۴۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۲۳۰ هزار خودرو در طرح‌های فروش خودروسازان به طرح جوانی جمعیت تخصیص داده شده که نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر تکمیل وجه داشتند و ثبت‌نام‌شان نهایی شده است.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه کار جهادی و حرکت جهشی وزارت اقتصاد برای ساماندهی گمرکات کشور و انبارهای اموال تملیکی با روند پرشتاب در حال حرکت است، اضافه کرد: در ۱۱ ماهه نخست دولت سیزدهم حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان کالا در انبارها و بنادر تعیین تکلیف شده که رشد ۱۳۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که اقدامات دولت برای پیگیری حقابه ایران از افغانستان به کجا رسیده است، افزود: طرف افغان در مذاکرات انجام شده حق ایران را مبتنی بر موافقتنامه پذیرش و به آن اذعان دارد و اختلاف در مورد میزان آب ورودی است و نیز برخی مشکلات فنی، که جمهوری اسلامی با جدیت این امر را پیگیری می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در جلسه دولت هم گزارشی در این زمینه ارائه شد و وزیر نیرو نیز بزودی سفری به افغانستان خواهد داشت که یکی از مهمترین بخش‌های آن پیگیری حقابه ایران و تحقق آن است.

بهادری جهرمی با اشاره به تامین حقابه ایران از رودخانه ارس تصریح کرد: در موضوع حقابه رود ارس هم مشابه همین گزارش در جلسه هیئت دولت ارائه شد و در گفت‌وگوی روسای دو کشور ایران و ترکیه نیز این امر مطرح شد و طرف ترکیه‌ای موافقت خود در زمینه برگزاری جلسه در سطح وزرا در این امر را پذیرفته است و دولت هم بر پیگیری همین مسیر تاکید دارد.

وی همچنین در بخشی از این نشست با بیان اینکه وظیفه مسئولان اجرایی حضور در لحظه در میدان بحران‌هاست، گفت: وظیفه مسئولان اجرایی مدیریت در صحنه مشکلات مردم و کمک به کاهش آن‌هاست نه اینکه مثل برخی از ادوار، دولت صرفا تماشاگر گرفتاری‌های مردم یا مشغول مدیریت مانیتوری باشند.

بهادری جهرمی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین عوامل تقویت آثار تخریبی سیل‌های اخیر، ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها بود. تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و بصورت مستمر و نه مقطعی برخورد شود.

سخنگوی دولت درباره آخرین آمار از پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از یک میلیون فقره تسهیلات خُرد بدون ضامن به مبلغ ۴۱۴ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا