سیاسی

موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های «ایمیدرو» و «ایدرو»

خبرمهم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از شرکت‌های ایمیدرو و ایدرو موافقت کردند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۴ مردادماه) در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های «ایمیدرو» و «ای درو» در حوزه فولاد با ۱۵۳ رأی موافق، ۵۲ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ رأی موافقت کردند.

محمدرضا صباغیان عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در رابطه با ضرورت این تحقیق و تفحص گفت: با این کار می‌توانیم جلوی مسیرهای انحرافی و هر گونه تخلف را بگیریم و هر مجمع را به سمت مسیر سالم هدایت کنیم. ده‌ها سال است که از این مجموعه بزرگ تحقیق و تفحصی صورت نگرفته است.

وی افزود: محورهای تحقیق و تفحص مشخص هستند بررسی طرح‌های توسعه‌ای از جمله مواردی است که باید بدانیم چه مسیری در رابطه با آنها طی شده است. همچنین بارگذاری معادن به بخش خصوصی از دیگر موضوعاتی است که چگونه نحوه آن باید مورد بررسی قرار گیرد. علاوه بر این نحوه برگزاری مزایده‌ها نیز باید تحت نظارت باشد.

صباغیان تصریح کرد: یکی از کسانی که باید مطالبه گر این تحقیق و تفحص باشد، کمیسیون صنایع است. چرا این کمیسیون با این تحقیق و تفحص مخالفت می‌کند در صورتی که این ابزار نظارتی به نفع همه مجموعه‌ها است.

همچنین احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با این تحقیق و تفحص گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این شرکت‌ها با هدف گذاری‌هایی که برای آنان وجود داشته فاصله زیادی دارند. سوال این است که چرا کمیسیون صنایع و معادن که در رابطه با تحقیق و تفحص‌های کم اهمیت تر موافقت داشت، در مورد این مهم مخالفت می‌کند.

وی افزود: امید است با این اقدام حیاط خلوت و تاریک وزارت صمت که شکل گرفته شفاف و روشن شود.

ارکانی گفت: ارتقا اعضا هیئت مدیره ها و مدیران عامل در تمامی بخش‌های این شرکت‌ها با استانداردها ارزیابی خواهند شد و همچنین کارآمدی این افراد مورد بررسی قرار خواهد گرفت. میزان و نحوه جذب، استخدام این افراد در شرکت‌ها نیز از دیگر محورهای اصلی این تحقیق و تفحص خواهد بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا