سیاسی

فرمانده کل ارتش دائماً به این فکر کنید ، اگر این جمعه همان جمعه باشد

خبرمهم: امیر سرلشکر موسوی گفت نقطه عطف بیانیه گام دوم آمادگی برای ظهور است ...تربیت افسران و درجه‌داران شایسته ظهور، شرط لازم آمادگی ارتش برای ظهور است و وظیفه تربیت و آموزش چنین افسرانی از وظایف شما فرماندهان مراکز آموزشی است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در نشست تربیتی فرماندهان مراکز آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «گام دوم – آماد گی برای ظهور» که صبح امروز در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت: این همایش مهمترین همایش ۵ ساله فرماندهی بنده است که اگر درست به اهدافش برسد یک نقطه بسیار مهم در تاریخ ارتش و بلکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: نقطه عطف بیانیه گام دوم آمادگی برای ظهور است، همه جهان و همه عالم مخاطب این فرمان است، ولی اولین کسانی که باید بیانیه گام دوم انقلاب را دنبال کنند نیروهای مسلح هستند که تحت فرماندهی مستقیم و بی واسطه فرماندهی معظم کل قوا قرار دارند.

امیر سرلشکر موسوی اضافه کرد: اقدامات زیادی باید در راستای اجرای این فرمان در ارتش صورت بگیرد که یکی از مهمترین آن‌ها، تربیت افسران و درجه‌داران شایسته، آماده و مستحق ظهور است که ارتش در این صورت ارتشِ آماده ظهور است.

وی خطاب به فرماندهان مراکز آموزشی تصریح کرد: تربیت افسران و درجه‌داران شایسته ظهور، شرط لازم آمادگی ارتش برای ظهور است و وظیفه تربیت و آموزش چنین افسرانی از وظایف شما فرماندهان مراکز آموزشی است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به الگوپذیری درجه‌داران و افسران از فرماندهان خود گفت: این جمع یکی از مهم‌ترین، سنگین‌ترین، حساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مسئولیت‌ها و وظایف را برعهده دارند و آن تربیت افسران و درجه داران منتظرِ ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: شما سوزن‌بان تغییر ریل هستید که تعیین می‌کنید قطار ارتش در آینده به کدام ایستگاه یا به سمت کدام هدف حرکت کند. فکر تربیت افسر و درجه دار منتظر ظهور باید دغدغه همه در هر لحظه باشد. باید دائماً به این فکر کنید که اگر این جمعه همان جمعه باشد که منتظر آن هستیم، آیا ما در ارتش حضرت امام عصر پذیرفته خواهیم شد و چه جایگاهی در آن داریم؟ آموزش‌ها و رفتار و منش ما باید منطبق بر این تفکر باشد که اگر این درجه دار و افسر در ارتش حضرت امام عصر (عج) پذیرفته نشود حسرت و عدم حسرت و عذاب این عدم پذیرش تا ابد با ما خواهد بود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه «ولایت مداری و ولایت محوری»، «نهادینه کردن ارزش‌های معنوی و اخلاقی»، «اتکای ویژه بر ارتقای توانمندی‌ها و دانایی‌ها»، «توجه ویژه به علم و پژوهش و تربیت جسم» از جمله الزامات آمادگی برای ظهور است گفت: شما به عنوان فرماندهان فرمانده تربیت کن و پرورش دهنده استخوان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران باید بیش از هر کسی سواد و درک رسانه‌ای داشته باشید که هیچگاه فریب مافیای رسانه‌ای دشمنان را نخورید.

وی افزود: فرماندهان دانشگاه‌های افسری و مراکز درجه داری باید در سواد رسانه‌ای به اجتهاد برسند و درجه‌داران و افسران خود را نیز اینگونه تربیت کنند تا حق و باطل و راست و دروغ را تشخیص دهند.

فرمانده کل ارتش در پایان «مدیریت بر معیشت و اقتصاد خود و خانواده»، «ساده زیستی» و باخبر بودن از زیر دستان را از دیگر الزامات آمادگی برای ظهور دانست و تصریح کرد: کارکنان ارتش باید علاوه بر الگو بودن، ارائه الگو کنند، چرا که هیچ جایی مستعدتر و آماده‌تر از ارتش برای الگو شدن و الگو ارائه کردن نیست.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا