سیاسی

راهکارهای میدان دادن به بخش خصوصی و الزامات آن احصا و عملیاتی شود

خبرمهم: رئیس جمهور با تأکید بر حضور میدانی بخش خصوصی در حوزه اقتصاد کشور، گفت: راهکارهای میدان دادن به بخش خصوصی و الزامات آن احصا و عملیاتی شود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، رئیس جمهور با تأکید بر حضور میدانی بخش خصوصی در حوزه اقتصاد کشور، گفت: راهکارهای میدان دادن به بخش خصوصی و الزامات آن احصا و عملیاتی شود.

و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با رئیس‌جمهور برگزار و مهمترین موضوعات اقتصادی و راهکارها و موانع حضور میدانی مؤثر بخش خصوصی در اقتصاد کشور در این جلسه بررسی شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور با تاکید بر حضور میدانی بخش خصوصی در حوزه اقتصاد کشور، گفت: راهکارهای میدان دادن به بخش خصوصی و الزامات آن احصا و عملیاتی شود.

رئیس‌جمهور مبنای تصمیمات اقتصادی دولت را صحت و اتقان سیاست‌ها و تصمیمات دانست و افزود: دلایل سیاسی و ملاحظات گروهی نباید در این تصمیمات اثرگذار بوده یا مانع اتخاذ تصمیم شود.

وی با بیان اینکه دولت از توسعه صادرات، به ویژه از سوی بخش خصوصی حمایت می‌کند، گفت: مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواست و برنامه دولت مردمی است و بخش خصوصی اطمینان داشته باشد که برای ورود به این میدان از حمایت دولت برخوردار خواهد بود و باید موانع ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های نیمه‌تمام، زودبازده و سودآور شناسایی و برطرف شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: رشد اقتصاد کشور منوط به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ دولتی، نهادها و ستادهای عمومی غیردولتی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی است که البته سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه می‌تواند مهمترین نقش و بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

در این جلسه اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی کشور، آمادگی خود را برای همکاری با دولت در ابعاد و عرصه‌های مختلف اعلام و از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دولت در زمینه اصلاحات اقتصادی حمایت کردند و اصلاحات را راهکاری مناسب و در جهت مصلحت جامعه و کشور دانستند.

اعضای هیئت رئیسه اتاق ایران همچنین با تاکید بر همگامی و همراهی اتاق بازرگانی در شکل‌دهی آینده اقتصاد کشور تصریح کردند که برای مشارکت در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ایجاد حداقل یک میلیون فرصت شغلی آمادگی دارند.

حاضران در این نشست همچنین دیدگاه‌ها و انتقادات خود را از صدور بخش‌نامه‌های متعدد بانک مرکزی و گمرک در حوزه صادرات و مقررات زائد فراروی بخش خصوصی در حوزه بازرگانی مطرح کردند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا