سیاسی

رونمایی از راهکارهای کاهش قیمت خودرو در صحن مجلس / خبرهای خوب وزیر صنعت برای کارخانه‌دارها

خبرهای فوری: مجلس شورای اسلامی امروز میزبان وزیر صنعت بود تا آشفتگی ها در بازار خودرو را مورد واکاوی و بررسی قرار دهند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرهای فوری، اولین روز کاری مجلس شورای اسلامی با جلسه غیرعلنی همراه بود، جلسه ای که در آن رضا رحمانی وزیر صنعت میهمان مجلسی ها شده بود تا درباره وضعیت بازار خودرو و کالاهای اساسی توضیحاتی را به نمایندگان ارائه دهد.

توضیحات لاریجانی درباره جلسه غیرعلنی مجلس

علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی در تشریح آنچه بین نمایندگان و وزیر گذشته، گفت:  وزیر صنعت، معدن و تجارت و همکارانش راجع به ابعاد مختلف موضوع صنایع معدنی و شرایطی که سرمایه‌گذاران بتوانند در یک وضعیت قابل پیش‌بینی کار کنند توضیحاتی دادند.

وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه درباره این‌که وضعیت کالاهای اساسی از توزیع سامان‌مند برخورد شود بحث کردیم که کمیسیون صنایع این موضوع را دنبال خواهد کرد.

خبرهای خوش دولت به کارخانه‌دارها

بشیر خالقی نماینده خلخال در مجلس در بیان جزئیاتی از این نشست به تسنیم گفته است: در این نشست وزیر صنعت گزارشی از وضعیت کارخانه های کشور و مشکل نقدینگی در این واحدهای تولیدی به نمایندگان ارائه کرد.

وی می گوید: وزیر صنعت اعلام کرد قرار است کمک های به  کارخانجاتی که در راه تولید مشکل دارند انجام شود.

برنامه وزارت صنعت برای کاهش قیمت ها در بازار خودرو

بازار خودرو از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه غلیرعلنی بوده است. آنچنان که بنا به روایت  رسول خضری نماینده پیرانشهر، در این جلسه وزیر صنعت درباره وضعیت بازار خودرو و برنامه های این وزارتخانه برای کاهش قیمتها در این بازار گزارشی را به نمایندگان ارائه کرده است.

وی که با تسنیم گفتگو کرده، خاطر نشان کرده است: مسئولان حاضر در جلسه نیز اعتقاد داشتند برخی از گرانی های که در چند وقت اخیر ایجاد شده ناشی از افت ارزش پول ملی است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس تصریح کرد: ای کاش گزارشی که امروز آقای رضا رحمانی به صورت غیرعلنی به نمایندگان ارائه کرد به صورت علنی انجام می گرفت تا مردم نیز در جریان مشکلات کشور می بودند.

ارائه هفت محور برای رونق تولید در کشور

حسن بهرام نیا نهاوند در مجلس نیز با اشاره به جزئیات این جلسه گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه برنامه ای را در  ۷ محوری برای رونق تولید به نمایندگان ارائه داد گه رئوس این برنامه بر رونق صادرات، رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار، رونق معادن است.

بهرام نیا گفت: احتمالاً مدیرعامل سایپا و ایران خودرو نیز گزارشی از وضعیت تولید خودرو در کشور ارائه خواهند داد. /خبرآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا