سیاسی

زمانی قدرت حرف زدن نداشتیم اما الان نفت کش توقیف میکنیم

خبرمهم: امام جمعه کرمان گفت: امام خمینی (ره) همواره با دو جبهه می‌جنگید؛ هم داخلی و هم خارجی. کسانی مبارزه می‌کنند اما صرفا یا با دشمن خارجی یا داخلی می‌جنگند و از جبهه دیگر غفلت کردند نتوانستند پیروز میدان شوند.

امام جمعه کرمان گفت: امام خمینی (ره) همواره با دو جبهه می‌جنگید؛ هم داخلی و هم خارجی. کسانی مبارزه می‌کنند اما صرفا یا با دشمن خارجی یا داخلی می‌جنگند و از جبهه دیگر غفلت کردند نتوانستند پیروز میدان شوند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه کرمان بیان کرد: هر چه روحیه اخلاق محوری را در زندگی‌مان پررنگ کنیم طبیعی است که در قیامت راحت‌تر هستیم.

وی افزود: نشست و برخاست با اهل هوی و هوس‌ باعث فراموشی ایمان می‌شود؛ کم نیستند مجالسی که در آن‌ها غیبت و گناه، اهانت و افترا و انواع و اقسام گناهان انجام می‌شود.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: ریشه عمل صالح در اینان بوده و عمل صالح میوه شیرین ایمان است؛ هر جا ایمان باشد عمل صالح نباشد مانند درخت بی‌ثمری است و تمام حرکات و فعالیت‌های ما در طول شبانه‌روز در دایره وسیع ایمان است.

وی در رابطه با آفات عمل عنوان کرد: خودبینی، تملق، منت‌گذاری و … آفات عمل هستند که در نتیجه ضعف ایمان اتفاق می‌افتند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) گفت: از مردم برای شرکت در سرودی که برای احترام و پیامی مخلصانه برای حضرت حجت اجرا شد و از دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنم.

وی ضمن تسلیت رحلت امام و شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: آغاز رهبری رهبر عظیم الشأن‌ پس از فوت امام را تبریک عرض می‌کنم.

وی توضیح داد: زندگی‌ امام دارای مراحلی است که هر کدام نیاز به دقت جدی دارد؛ اولین مرحله کودکی ایشان است که دوران بسیار برجسته‌ای است که در این دوران امام یتیم شده و تحت تربیت مادری شجاع و با صلابت قرار گرفت. برادر امام که خود از انسان‌های برجسته است در تربیت امام نقش داشت.

امام جمعه کرمان ادامه داد: مرحله دیگر ورود امام به حوزه است و آغازی بزرگ در زندگی امام و تاریخ اسلام است که فراز و نشیب‌های فراوانی داشت. دوران بعد دوران به ثمر رسیدن درس و تحقیق امام است که فیلسوفی تحویل جامعه داده شد. بخش دیگر زندگی‌ امام دوران مبارزه ایشان است که تا پایان آن با شجاعت و صلابت می‌ایستد.

وی اضافه کرد: دوران دیگر زندگی امام، دوران پیروز انقلاب اسلامی و پس از آن است که امام پای آن ایستاد و سختی‌ها و توطئه‌های فراوانی را خنثی کرد.

امام جمعه کرمان در خصوص ویژگی‌های مکتب امام خمینی (ره) عنوان کرد: مکتب امام مشخصات و مختصاتی دارد و عمده اندیشه‌های امام عزیز برگرفته از توکل، شجاعت، دفاع از مظلوم، پیشرفت و آبادانی کشور و معنویت است.

وی افزود: امام همواره با دو جبهه می‌جنگید؛ هم داخلی و هم خارجی. کسانی مبارزه می‌کنند اما صرفا یا با دشمن خارجی یا داخلی می‌جنگند و از جبهه دیگر غفلت کردند نتوانستند پیروز میدان شوند.

علیدادی سلیمانی امت امام را مردم عزیز ایران اسلامی دانست و گفت: رهبری در زمان امام و اکنون تفاوت‌هایی دارد که از جمله آن می‌توان به آرایش متفاوت صحنه‌های جبهه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد زیرا دشمن با ساز و کار جدیدی به مبارزه با مردم و انقلاب آمده است.

وی در خصوص نوع جنگیدن دشمن در زمان حال و گذشته گفت: در زمان امام جنگ سخت در دستور کار بود اما اکنون جنگ نرم در پیش گرفته شده است که بسیار پیچیده است اما علی‌رغم تمام این تفاوت‌ها رهبر عظیم‌الشأن ما با صلابت این مسیر را پیش برده‌ است و امروز در ایران شاهد به ثمر نشستن این صلابت هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی کشور ما قدرت حرف زدن در برابر کشورهای خارجی نداشت اما الان نفت‌کش توقیف می‌کنیم؛ این قدرت نظام جمهوری اسلامی است که باید به همه این را تبریک گفت./اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا