سیاسی

انتقاد از سوپرانقلابی‌های افراطی

خبرمهم: «انقلابی‌ماندن بهتر از انقلابی‌بودن است»، هشداری جدی از سوی مقام معظم رهبری به تندروهای مجلس که همچنان از سوی آنان جدی گرفته نشده است و سلیمی با یادآوری فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان، گفته است: سوپرانقلابی‌ها مصلحت کشور و حق مردم را به راحتی کنار می‌گذارند و در برابر یک هجمه رسانه‌ای رنگ می‌بازند و تغییر رویه می‌دهند، این افراد می‌توانند به مجلس انقلابی آسیب بزنند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،  «انقلابی‌ماندن بهتر از انقلابی‌بودن است»، هشداری جدی از سوی مقام معظم رهبری به تندروهای مجلس که همچنان از سوی آنان جدی گرفته نشده است و سلیمی با یادآوری فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان، گفته است: سوپرانقلابی‌ها مصلحت کشور و حق مردم را به راحتی کنار می‌گذارند و در برابر یک هجمه رسانه‌ای رنگ می‌بازند و تغییر رویه می‌دهند، این افراد می‌توانند به مجلس انقلابی آسیب بزنند.

رفتار تندروها و تمایلشان برای به کرسی نشاندن هر آنچه‌ مصلحت می‌دانند صدای نمایندگان انقلابی مجلس را هم درآورده است. طیف رادیکال جریان اصولگرا در دو سال گذشته هزینه زیادی برای مجلس یازدهم درست کرده و با وجود اینکه با سرلیستی قالیباف وارد مجلس یازدهم شدند اما زمینه یک شکاف با جریان نواصولگرایی و محمدباقر قالیباف را به وجود آوردند که به دلیل نوع رویکرد رئیس مجلس که مبتنی بر وحدت جریانی بود، عملا آن‌چنان زمینه بروز رسانه‌ای پیدا نکرده بود اما کم نبوده مواردی که صدای بلند این اقلیت وجهه مجلس را در میان افکار عمومی تخریب کرده و مجلس را از مسیر اصلی خود دور کرده است. این جریان تندرو که به سوپرانقلابی‌ها مشهور شده‌اند اگر پای منافعشان در میان باشد از شعارهای انقلابی هم دور می‌شوند و چشمان خود را بر منافع ملی می‌بندند.

این جریان تندرو یک روز اعدام روحانی را می‌خواهند و یک روز دیگر برای به زیر کشیدن قالیباف از ریاست مجلس متحد می‌شوند. یک روز دیگر طرح مسدودسازی اینترنت را پیگیری می‌کنند و در مقابل نه فقط اکثریت مجلس که همه ملت می‌ایستند و می‌گویند «ما کار خودمان را می‌کنیم» و روزی دیگر در مقابل شفافیت آرای نمایندگان می‌ایستند و به کل طرح اولیه شفافیت را به محاق می‌برند. کم نیست روزهایی که تریبون مجلس به خط و نشان کشیدن و نادیده‌گرفتن حق ملت خلاصه شده است.

از این رو علیرضا سلیمی با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و فرمایشات ایشان درباره سوپرانقلابی‌ها، به آفت سوپرانقلابی‌ها برای مجلس انقلابی اشاره کرد و گفت: یکی از نکات حائز اهمیت این است که انقلابی‌گری به معنای فاصله‌گرفتن از رفتارهای عقلانی، تعمیق اندیشه‌ها و اعتقادات نیست. فرد انقلابیِ واقعی مسیر را تا انتها رصد کرده و هدفمند حرکت می‌کند و برخلاف سوپرانقلابی‌ها اهداف بلند در سر دارد. عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گردنه‌هایی در مسیر وجود دارد و فرد یا مجلس انقلابی در برابر این سختی‌ها کم نمی‌آورد و سُست نمی‌شود اما برخی سوپرانقلابی‌ها که هدفمند هم پا به میدان نگذاشته‌اند و در حوزه اندیشه و اعتقاد با مشکل مواجهند، از عقلانیت انقلابی فاصله گرفته‌اند و در همین گردنه‌ها سُست شده و به سرعت و با شیب تند به عقب بر می‌گردند. وی در ادامه اظهار کرد: مجلس انقلابی باید دقت کند که اسیر احساسات نشود، سوپرانقلابی‌ها به دور از آموزه‌های اصیل و خودسازی، تصور می‌کردند انقلابی‌گری به این معناست که بر سر سفره انقلاب بنشینند. در واقع این افراد دنبال سهم‌خواهی بودند لذا چون سهمی دریافت نکردند از انقلاب فاصله گرفتند و برخی از آنها حتی از انقلابی‌گری توبه کردند.

سلیمی یادآور شد: یکی از اشکالات سوپرانقلابی‌ها این است که تنها خودشان را می‌بینند و از اصول فاصله گرفتند و در مسیر مبارزه چاقو به دست گرفتند و شهید بهشتی، مطهری و رجایی را ترور کردند، منافقین مصداق بارز این دسته از افراد بودند. به همین جهت مقام معظم رهبری بر استقامت تأکید کردند و ما هم باید با تلاش در برابر سختی‌های این مسیر، مقاومت کنیم.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس یازدهم در توضیح چگونگی آسیب سوپرانقلابی‌ها به مجلس انقلابی و تفاوت این گروه از افراد با مجلس انقلابی، گفت: سوپرانقلابی‌ها خود را حق مطلق می‌دانند و تصور می‌کنند سایرین باطل هستند، لذا ما نباید خود را حق مطلق بدانیم چراکه این مسئله یک آسیب خواهد بود. همان‌طور که رهبری اشاره کردند سوپرانقلابی‌ها به راحتی با آبروی مردم بازی می‌کنند و کسانی هستند که تحت تأثیر جو قرار می‌گیرند، مجلس انقلابی اگر در موضوعی به نکته‌ای یا نظری واحد دست پیدا می‌کند باید محکم بر نظرش ایستادگی و مردم را توجیه کند. سلیمی با بیان اینکه سوپرانقلابی‌ها به راحتی از مواضع و اصول انقلابی عقب‌نشینی می‌کنند، افزود: سوپرانقلابی‌ها کسانی هستند که مصلحت کشور و حق را به راحتی کنار می‌گذارند و در برابر یک هجمه رسانه‌ای رنگ می‌بازند و تغییر رویه می‌دهند، این افراد می‌توانند به مجلس انقلابی آسیب بزنند. /شرق

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا