سیاسی

برای استیضاح وزیران صبورباشید

خبرمهم: عضو هیات رییسه مجلس گفت: هیات رییسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رییس جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: هیات رییسه مجلس از نمایندگان خواست برای استیضاح صبر کنند شاید رییس جمهور بخواهد خودش کابینه را ترمیم کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی گفت: نمایندگان روی عملکرد وزیر ارتباطات حرف دارند، این دولت با دولت قبلی قابل مقایسه نیست ولی انتظار ما هم زیادتر است.

از روی کار آمدن دولت سیزدهم با ریاست آقای رییسی حدود ۹ ماه گذشته اما بخشی از نمایندگان مجلس به عملکرد برخی از وزیران انتقاد کرده‌اند.

این در حالی است که ۲۲۰ نماینده مجلس اصولگرای یازدهم پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی برای شرکت در رقابت انتخاباتی دعوت کردند.

در نامه‌ای که این نمایندگان خطاب به آقای رییسی نوشته بودند، اعلام شده «فارغ از جایگاه حقوقی و با تأکید بر اصل استقلال قوه مقننه و اعمال کامل اختیارات نظارتی مجلس در قبال دولت آینده» او را به انتخابات دعوت می‌کنند.

۲۲۰ نماینده مجلس در نامه‌شان،  ورود آقای رییسی به عرصه انتخابات را «مجاهدتی عظیم» نامیدند.

تاکنون درخواست به جریان افتادن استیضاح برخی از وزیران مانند وزیر صنعت، معدن و تجارت در رسانه‌ها اعلام شده؛ ۲۴ اسفند پارسال آقای سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود تقاضای استیضاح فاطمی‌امین را به هیات رییسه مجلس ارائه می‌کند و «افزایش قیمت خودرو» اصلی‌ترین محور آن است.

آقای موسوی ملکان عضو دیگر این کمیسیون پیشتر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که نمایندگان منتقد وزیر صمت دولت سیزدهم، بر استیضاحش اصرار دارند.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ۶ فروردین ماه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که مجلس به دنبال استیضاح وزارت کار است.

آقای دلخوش گفت که «برخی افراد زیرمجموعه آقای عبدالملکی، جایگاهشان را نمی‌دانند و هر طور که دلشان می خواهد رفتار می‌کنند.»

با این حال سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس یادآوری کرده «آقای رییسی به حاشیه‌ها نمی‌پردازد اما در داخل دولت حاشیه زیاد است؛ اگرچه افراد کارآمد هم در دولت سیزدهم هستند اما ما به عنوان نمایندگان مجلس با برخی اعضای کابینه شدیداً مشکل داریم، زیرا برخی افراد بی‌تجربه، بی‌سابقه و بعضاً مغرور و خودخواه در بدنه دولت حضور دارند.»

نیمه فروردین ماه امسال نماینده فلاورجان در نشست علنی مجلس گفت که «به من گفته‌اند نامه استیضاح وزیر بهداشت را نمایندگان امضا کرده‌اند، خواهشمند است هیات‌رییسه به این موارد رسیدگی کند.»

آقای موسوی لارگانی گفت که استیضاح دو وزیر که به امضای ۵۵ نماینده مجلس رسیده، به هیات رییسه تقدیم شده، اما اعلام وصول نمی‌شود. یکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگری وزیر صمت است؛ ما درخواست اجرای آیین‌نامه برای استیضاح این دو وزیر را داریم.»

آقای امیرآبادی عضو هیات رییسه سومین سال مجلس یازدهم گفت: به نظرم لازم است سه تا چهار وزیر، یک معاون و چند استاندار تغییر کنند، چون حدود یک سال زمان برای نشان دادن عملکرد کافی بوده است.  /اقتصادآنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا