سیاسی

رئیس جمهور: با جدیت انضباط نظام بانکی را دنبال می‌کنیم

خبرمهم: حجت الاسلام رئیسی گفت همه در این مدت شاهد هستند که تغییرات در نظام بانکی به تدریج آغاز شده است که این امر ادامه خواهد یافت.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، پیش‌تر علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی ششم فروردین امسال از عملیاتی شدن برنامه جامع تحول و اصلاح شبکه بانکی در سال جدید خبر داد و گفت: بانک مرکزی با اجرایی کردن این برنامه و استفاده از نقش و ظرفیت حداکثری خود، حتما منشا اتفاقات مثبت در اقتصاد ملی خواهد شد.

به گفته رئیس بانک مرکزی، نظارت بر انضباط مالی بانک‌ها و بهداشت اعتباری که بانک‌ها ملزم به رعایت آن هستند و نیز کنترل اجزای پایه پولی، موضوعات مهمی است که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

اما رئیس جمهور در دیدار با تشکل های دانشجویی گفت: در  راستای عدالت محوری در بودجه، صندوقی در هر استان در نظر گرفته شده است تا منابع حاصل از فروش اموال مازاد دولت و حق مالکانه معادن هر استان در صندوق همان استان واریز شود تا بتوانند با استفاده از آن و نیز کمک دولت پروژه‌های ناتمام استانی خود را تکمیل کند.

علی بهادری جهرمی نیز نوزدهم فروردین چهل برنامه دولت برای اصلاح نظام اقتصادی و معیشت مردم در بودجه ۱۴۰۱ به ویژه نظام بانکداری را تشریح کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا