سیاسی

قانون اقدام راهبردی، قفل‌های صنعت هسته ای را شکست

خبرمهم: رئیس مجلس به موثر بودن قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی در شکسته شدن قفل‌های صنعت هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، محمد باقر قالیباف گفت: از جمله پیشرفت‌های شگرف و افتخارآمیز صنعت هسته‌ای در سال‌های اخیر که مرهون تلاش‌های شبانه روزی دانشمندان و به ویژه شهدای هسته‌ای ما در بخش‌های گوناگون است می‌توان به تولید رادیودارو‌های دارای فناوری بالا و توسعه فناوری‌های مرتبط با پدافند هسته‌ای اشاره کرد.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران قانونی است که در سال ۱۳۹۹ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس یازدهم ابتدا این طرح را کم تر از دو هفته پیش از قانونی شدن آن ارائه کرده بودند، اما پس از ترور محسن فخری‌زاده، طرح خود را به دوفوریتی تغییر دادند.

سه روز پس از این، نمایندگان مجلس تعهداتی برای دولت جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند که در صورت عدم اجرا، رئیس‌جمهور و مدیران سازمان انرژی اتمی را با خطر تعقیب قضایی رو به رو می‌کند.

به گفته قالیباف مجلس یازدهم نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی، قفل‌های بسته شده به صنعت هسته‌ای را شکست و با برداشتن موانع بر سر راه پیشرفت و ارتقاءدستاورد‌های علمی در این حوزه، نقش آفرینی کرد، خوشبختانه با ظرفیتی که با بومی سازی صنعت هسته‌ای ایجاد شده بود، در فاصله‌ی کوتاهی، دست دیپلمات‌های ایران در مذاکرات پر شد.

امیدواریم دانش و فناوری پیشرفته ی هسته ای همراه با مذاکره ی خوب، توافقی خوب را برای انتفاع اقتصادی مردم ایران رقم بزند. پیشرفت های هسته ای کشور، پشتوانه‌ای محکم برای انتفاع اقتصادی ملت ایران است. مجلس یازدهم تاکید دارد که مذاکرات هسته ای باید به حصول منافع تضمین‌شده، پایدار و ملموس اقتصادی برای آحاد مردم منجر شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا