سیاسی

رئیس جمهور: سهم پرداختی بیمار از هزینه‌های درمان کاهش یابد

خبرمهم: حجت‌الاسلام رئیسی گفت باید با تقویت پوشش‌ بیمه‌ای کاری کنیم که خانواده بیمار فقط دغدغه بیمار خود را داشته باشد و نگران هزینه‌ها نباشد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، بر اساس آخرین آمار اعلام شده سازمان تأمین اجتماعی، ۴۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۷۳ نفر تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند.

تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی، به ۱۴ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

همچنین تعداد بیمه شدگان تبعی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، ۲۲ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۳۸ نفر در در همین مدت اعلام شده است.

رئیس جمهور همچنین در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و متخصصان نظام سلامت گفت:دولت مصمم است که مشکلات موجود در عرصه بهداشت و سلامت عمومی را برطرف کند اما طبیعتاً پرداختن به همه مشکلات به طور همزمان ممکن نیست و باید اولویت‌گذاری انجام شود.

پیش از این اسفند پارسال محمد مخبر بر تسریع پوشش بیمه سلامت در محلات کم‌برخوردار به عنوان یکی از مشکلات موجود در عرصه سلامت تاکید کرده بود.

طرح توسعه پوشش بیمه سلامت در مناطق حاشیه نشین استان تهران به منظور توانمند سازی محلات کم برخوردار و آسیب پذیر اطراف تهران با همت سازمان بیمه سلامت و دولت در راستای پوشش کامل و رایگان بیمه سلامت ساکنین این محلات، افزایش دسترسی به خدمات سلامت ساکنین محله های کم برخوردار، استقرار نظام ارجاع الکترونیک، ارتقا شاخص‌های سلامت و همچنین کاهش پرداخت هزینه های سلامت از جیب مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به بازدید خود از درگاه ملی صدور مجوزها در وزارت اقتصاد گفت: موضوع صدور مجوزها در عرصه پزشکی برای مشاغلی نظیر راه‌اندازی درمانگاه و داروخانه نیز باید تا جای ممکن سهل و تسریع شود چرا که این موضوع می‌تواند به رونق اقتصاد سلامت کمک کند.

گفتنی است، درگاه ملی تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانونی است که از ۱۳ سال قبل برای قوه مجریه تعیین مصوب شد، اما تاکنون محقق نشده بود.

این درگاه ، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌ و کار» است که برای همه کسب و کارهای موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف، غیرقابل تفسیر و قابل فهم ارائه می‌کند و تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب و کارها در کشور محسوب می‌شود.

به گفته آقای سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار پنجم فروردین آخرین مهلت اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوز‌ها بود که تاکنون ۷ دستگاه به این درگاه متصل نشده‌اند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از مدیران و متخصصان نظام سلامت کشور نیز در سخنانی به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

رفع بروکراسی پیچیده برای استفاده بهتر از توانمندی‌های نظام درمانی کشور در زمینه تولید محصولات پزشکی و نیز تربیت نیروهای متخصص، مقابله با فساد ناشی از ارز ترجیحی در شبکه تامین دارو و تجهیزات پزشکی، ضرورت وجود نگاه جامع به عرصه سلامت بر پایه تقدم پیشگیری بر درمان، تلاش برای طراحی مدل بومی نظام سلامت، لزوم ساماندهی حکمرانی داده‌های نظام سلامت، ارتقای ظرفیت‌های طب سنتی در برابر استقبال گسترده مردم، ضرورت بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت از جمله تخت‌های بیمارستانی و ناوگان اورژانس و لزوم توجه بیشتر به آموزش اخلاق عمومی و حرفه‌ای در پزشکی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا