سیاسی

آمادگی رزم را با پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت می‌کنیم

خبرمهم: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت تعیین شعار سال، برای ما حکم فرمان دارد و همه مکلف هستیم با تلاش جهادی، در عملیاتی نمودن این فرمان نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سردار دریادار علیرضا تنگسیری گفت: امروز تمام تجهیزات و وسایل مورد نیاز سازمان نیرو‌های مسلح ساخت داخل و تولید ملی است و برخی از آن‌ها با همکاری شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است؛ امسال هم با توجه به فرمان رهبر انقلاب این همکاری‌ها و تعاملات بیشتر خواهد شد.

پیش از این سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، آذر پارسال از همکاری ۱۴ دانشگاه اصلی کشور با نیروی دریایی سپاه برای ارتقای توان فناوری نظامی دریایی خبر داده بود.

همچنین در همان ماه،  ۱۱۰ فروند شناور بومی که با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ساخته شدند، به ناوگان نیروی دریایی سپاه  ملحق شدند.

گفتنی است؛ شرکت‌های دانش بنیان، موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که برای افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در نهایت تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه تشکیل می‌شوند.

هم‌اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۶ هزار و ششصد شرکت رسیده که بیشترین حجم از این کسب و کار‌ها به دانش‌بنیان‌های تولیدی نوع دو یا همان صنعتی اختصاص یافته، به صورتی که تعداد آن‌ها برابر با ۳ هزار و ۵۰۳ شرکت است.

چندی پیش سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور در این باره گفته بود «هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان است که البته در بحث درآمد‌ها قطعاً عدد بالاتر از این است. ما سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۴۰۰، قریب به دو برابر رشد داشتیم و انتظار داریم که امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌مان به مرز نه هزار شرکت برسد.»

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا