سیاسی

رئیسی: کوتاهی در حفظ جنگل‌ها پذیرفته نیست

خبرمهم: رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ‌گونه کوتاهی در صیانت از جنگل‌ها پذیرفته نیست، تاکید کرد: لازم است ساخت و ساز در درون جنگل‌ها که تخلف آشکار است به سرعت بررسی و از ادامه تخلفات ساختمانی در جنگل‌ها جلوگیری شود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ‌گونه کوتاهی در صیانت از جنگل‌ها پذیرفته نیست، تاکید کرد: لازم است ساخت و ساز در درون جنگل‌ها که تخلف آشکار است به سرعت بررسی و از ادامه تخلفات ساختمانی در جنگل‌ها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز جمعه در نشست با فعالان و متخصصان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها گفت: باید بررسی شود ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

وی از استاندار مازندران خواست کارگروهی را مامور کند تا از فردا صبح تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمان‌های در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمان‌ها با چه مجوزی در حال احداث است.

به گفته رئیس‌جمهور، این کارگروه موظف است تا آخر امسال فهرست تخلفات را در مازندران مشخص کند تا جلوی آنها گرفته شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و آسیب به جنگل‌ها از هیچ فرد و دستگاهی پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: ادارات و سازمان های دولتی اجازه تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه‌ها، مقامات و افراد بانفوذ هم چنانچه مرتکب تخلف شوند، باید با آن شدیدتر برخورد شود.

وی ادامه داد: از امروز نباید به هیچ‌عنوان اجازه داده شود آسیبی به جنگل‌های کشور وارد شود و ضمن برخورد با متخلفان، لازم است مردم نیز در جریان این برخوردها قرار گیرند.

رئیس‌جمهور استان مازندران را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور توصیف، و بر لزوم حمایت از کشت برنج در سطح استان تاکید و تصریح کرد: ظرفیت و امکان خودکفایی در برنج وجود دارد و این نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و حمایت از کشاورزان است و بدیهی است دولت از هرگونه تلاش برای خودکفایی در محصول برنج حمایت می‌کند.

رئیسی با اشاره به موضوع بررسی وضعیت سدها توسط دانشگاه‌های مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان می‌توانند وضعیت سدها را بدون نگاه اقلیمی و با دیدگاه دقیق کارشناسی و علمی بررسی و آسیب‌های آن را برطرف کنند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب تاکید کرد و ابراز داشت: لازم است در مدیریت آب، تجدیدنظر جدی انجام شود و بی‌تردید با مدیریت مناسب می‌توان کاری کرد که با کمبود آب مواجه نباشیم؛ ضمن اینکه با پیش‌بینی‌ها، پیشگیری‌ها و اقدامات مناسب می‌توان از قطعی آب و برق نیز جلوگیری کرد؛ همچنان‌که در ماههای گذشته در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه صیانت و حفظ محیط زیست به معنای مسدود و محصور کردن مناطق طبیعی نیست، بیان کرد: حفظ محیط زیست بیش از هر چیز نیازمند طراحی‌های علمی و ابتکار عمل تخصصی است که ضمن صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، امکان استفاده مردم از این مناطق نیز فراهم باشد.وی نقش مردم و تشکل‌های مردم نهاد را در حفظ محیط زیست مهم توصیف کرد و از رئیس سازمان محیط زیست خواست برای صیانت از منابع و ثروت ملی کشور با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی برادرانه همکاری کنند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا