سیاسی

رئیس جمهور: اصلاح بسترهای فسادزا در دولت دنبال خواهد شد

خبرمهم: حجت‌الاسلام رئیسی گفت یکی از کار‌هایی که در دولت دنبال می‌شود اصلاح بستر‌های فسادزا همانند صدور مجوز‌ها و امضا‌های طلایی است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، رئیس‌جمهور عصر روز سه‌شنبه در نوبت عصر اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری گفت: چند سالی است که رهبر انقلاب به درستی شعار سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند، زیرا تولید؛ مشکلات اقتصادی و بیکاری را رفع می‌کند و استقلال اقتصادی را در پی خواهد داشت.

 تکمیل درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای تسهیل ایجاد کسب و کار‌ها و رفع موانع تولید

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به کندی صدور مجوز کسب و کار‌ها گفت: قانون سال‌ها بر تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها تاکید داشت، اما در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتاد. دولت سیزدهم به دنبال تکمیل درگاه ملی صدور مجوز‌ها برای تسهیل در راه‌اندازی کسب و کارهاست که بخش عمده آن انجام شده است.

به گفته رئیس‌جمهور دولت برای رفع موانع تولید و ضابطه‌مند کردن زنجیره تامین مالی، نظام تامین مالی یکپارچه را برای همه بانک‌ها تعریف کرده است.

درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب وکار» است که برای همه کسب وکار‌های موجود در کشور، شرایط، مدارک، مجوز‌های پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را شفاف و قابل فهم ارائه می‌کند.

بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی، هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، به ریاست وزیر امور اقتصادی ودارایی موظف است شرایط، مراحل و هزینه‌های صدور مجوز‌های کسب و کار را شفاف و سهل کند تا هر شهروند بتواند در این سایت به راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب وکار مورد نظرش مطلع شود تا در صورت درخواست، از درگاه تخصصی، مجوز مورد نظرش را به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دریافت کند.

برنامه دولت هدایت نقدینگی به سمت تولید است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اگر مدیریت نقدینگی به سمت تولید باشد، بسیاری از مشکلات را حل خواهد شد که این کار را دولت آغاز کرده است.

 به باور رئیس‌جمهور «نقش دولت «هدایت»، «حمایت» و «نظارت» است و بخش خصوصی باید میدان‌دار سرمایه‌گذاری در کشور باشد، اما اشکالی که در اجرای اصل ۴۴ اتفاق افتاد، این بود که پس از واگذاری یک بنگاه اقتصادی به بخش خصوصی، کار را تمام شده می‌دانستند، در حالی که تازه کار دولت برای توانمندسازی و نظارت بر بخش خصوصی آغاز می‌شود.»

 دنبال استقلال در تامین کالاهای اساسی هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله کشت بومی محصولات کشاورزی که در سبد کالاهای اساسی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: با واردات کالاهای اساسی استقلال اقتصادی آسیب می‌بیند بنابراین به دنبال استقلال در کشت، داشت و برداشت محصولات راهبردی کشاورزی و کالاهای اساسی هستیم.

بنا به اعلام سازمان بنادر و دریا نوردی، تخلیه کالا‌های اساسی در بنادر کشور طی ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۲۷ درضدی مواجه بوده است.

این کالا‌ها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن، معادل ۲۴ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۲ تن بوده که در قیاس با تخلیه ۱۹ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۳۵ تنی کالا‌های اساسی طی مدت مشابه پارسال، این میزان رشد را داشته است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا