سیاسی

تعطیلی مدارس در پنجشنبه ها اشتباه است

خبرمهم: عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت مجلس باید اصول و کلیات را تصویب و به جزئیات آموزش و پرورش ورود نکند.

غلامعلی حداد عادل در مراسم یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: ۴۰ میلیون نفر از مردم هم‌اکنون با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، هر تصمیم در این وزارتخانه بر سرنوشت این افراد تأثیرگذار است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، وی افزود: مجلس باید اصول و کلیات را تصویب و به جزئیات آموزش و پرورش ورود نکند، یکی از گلایه‌ها این است که مجلس هر چند سال یک‌بار مصوبه‌ای را تعیین و عده‌ای را به عنوان معلم وارد مدارس می‌کند، آنها مصلحتی را می‌بییند که آموزش و پرورش آن را مصلحت نمی‌داند؛ شورای نگهبان موظف است مصوبات مجلس را با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مطابقت دهد و اگر برخلاف مصوبات شورا موضوعی را تصویب کردند آن را بازگرداند، اگر این اتفاق بیفتد با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش بخشی از گلایه‌ها بر طرف می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر طرحی که برای تصویب به این شورا ارائه می‌شود باید سند پژوهشی داشته باشد یعنی بدانیم این پیشنهاد براساس کدام پژوهش عرضه شده و عادت کنیم از شتاب‌زدگی پرهیز کنیم یکی از اقداماتی که مبتنی بر پژوهش و تطبیق نبود این بود که ۱۰ سال قبل پنجشنبه‌ها را از برنامه مدارس حذف کردند، همان موقع گفتم جلوی این کار را بگیرید اما به دلایل سیاسی و غیرموجه این موضوع را تصویب کردند.

اجرای سند تحول بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش نیست

همچنین محمود امانی طهرانی با اشاره به استقلال شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این شورا به نوعی شعبه‌ای از مجلس است. آنچه در شورا تصویب می‌شود قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری است همچنین نظارت بر قوانین از دیگر مسئولیت‌هاست.

وی افزود: از مصوبات شتاب‌زده در شورای عالی آموزش و پرورش پرهیز شده است، در شورا از کارهای سطحی و سیاسی و بدون بنیان پژوهشی تا حد زیادی پرهیز کرده‌ایم همچنین بزرگترین دستاورد شورا، سند تحول بنیادین است و هیچ سندی به این اندازه مورد توجه مسئولان عالی‌رتبه قرار نگرفته است و همه ما در برابر این سند مسئولیت داریم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: از زمانی که سند تحول بنیادین متولد شده است تا کنون ۶ وزیر تغییر کرده‌اند که این باعث عدم ثبات و آرامش در وزارتخانه بوده است؛ به همین دلیل بسیاری تصور می‌کنند اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برعهده شورای عالی آموزش و پرورش است در حالی که در مصوبات سند هم آمده است که مجری سند وزارت آموزش و پرورش است./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. الان هم دارید اینو به دلایل سیاسی میگوید خود من فرهنگی هستم در مدتی که پنجشنبه ها تعطیل شد با انرژی بیشتر ی سرکلاس حاضر میشم همیطور که شما گفتید اموزش بچه ها ظرافت و دقت میخواهد برا همین باید دو روز در هفته تعطیل باشه تا انرزی اینکارو داشته باشه البته پنچشه ها برا یک معلم دلسوز واقعا تعطیل نیست بلکه فرصتیه برا ارتقا امورش و گذراتدن دورها و گارگاهای اموزشی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا