سیاسی

در دوران سختی دوستی خود را به همه کشور‌های منطقه ثابت کرده ایم

خبرمهم: رئیس جمهور گفت امروز در حوزه‌های اقتصادی، انرژی، زیرساختی، فرهنگی و امنیت غذایی همکاری هایمان را با قطر گسترش داده‌ایم.

نشست خبری مشترک شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در قطر برگزار شد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، امیر قطر در این نشست خبری گفت: تفاهمات امضا شده با ایران در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در گردشگری و موضوعات مختلفی است که می‌تواند برای همکاری میان ایران و قطر مفید باشد. باید اجرای این توافقات پیگیری شود، به همین دلیل نقش کمیته‌های مشترک اقتصادی دو کشور اهمیت دارد.

به گفته شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، «با جناب رئیس جمهور درباره توافقنامه هسته‌ای صحبت کردیم و دولت قطر امیدوار است این مذاکرات نهایتا به توافقی منجر شود که همه طرف‌ها از آن بهره ببرند. بر ضرورت توقف تجاوز اسرائیل به فلسطین تاکید کردیم و اینکه فلسطینیان حق تعیین سرنوشت دارند.»

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه گفت: با دو هدف در قطر حضور پیدا کرده ام که یکی از این موارد ارتقا سطع مناسبات دو کشور و دومین مورد شرکت در نشست گازی که در قطر برگزار می شود، است. ایران آمادگی خودرا برای بهتر برگزار کردن جام جهانی به میزبانی قطر را اعلام می‌کند.

به گفته رئیس‌جمهور، «در دوران سختی دوستی خود را به همه کشور‌های منطقه ثابت کرده ایم. ایران فاتح دو میدان جنگ علیه تروریسم و کارزار فشار حداکثری بوده است. آمریکا باید اراده خود را برای برداشتن تحریم‌ها و تضمین آن به اثبات برساند. منطقه در حال بازگشتن به آغوش ملت‌های منطقه است. سه درس مهم تحولات چند دهه گذشته این است که اول تجاوز گری محکوم به شکست است، دوم مقاومت جواب می‌دهد و سوم هیچ یک از مسائل منطقه راه حل نظامی ندارد.

سفر دو روزه رئیس‌جمهور به قطر به دعوت رسمی امیر قطر صورت گرفته و هدف از آن شرکت در اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز و گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی، به‌ویژه در حوزه انرژی است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا