استانیتبریزسیاسی

تبریز شهردار خودمحور نمی‌خواهد

خبرمهم: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عملکرد ضعیف شهردار تبریز منجربه استیضاح شد و ادامه خدمت شهردار زیرسئوال رفت، ناگفته نماند که در این مدت شورای شهر در ابعاد مختلف دید که عملکرد قابل قبول نیست.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، علی نوای‌باغبان روز شنبه در جلسه فوق‌العاده به عنوان موافق استیضاح شهردار تبریز اظهار کرد: در قانون اساسی ۱۰ اصل در خصوص شوراها و اهمیت و جایگاه آن ذکر شده که یکی از اصول این است که برای پیشبرد سریع برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و… شوراها تصمیم می‌گیرند.

 وی در ادامه‌ی سخنان خود ابراز کرد: طبق قانون ۳۴‌ وظیفه برای شورا تعریف شده و اهمیت موضوع انتخاب شهردار به اندازه‌ای است که به عنوان وظیفه نخست مطرح شده و در ادامه آمده که ادامه خدمت شهردار توسط شورا می‌تواند زیر سوال برود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: انتخاب شهردار حداقل با ۷ نفر انجام می‌شود و برکناری شهردار به ۲/۳ آرا نیاز دارد، این نشان می‌دهد که برکناری شردار به اکثریت آرا نیاز دارد.

وی با بیان اینکه عملکرد شوراهای قبلی نشان می‌دهد که انتخاب شهردار سریع و آسان بوده اما برکناری شهردار آسان نیست.

نوای‌باغبان گفت: کاش بررسی عملکرد شهردار تبریز هنگام انتخابش به‌صورت دقیق صورت می‌گرفت و حالا به شهرداری و عملکردش نمره خوب داده می‌شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریزابراز کرد: عملکرد ضعیف شهردار تبریز منجربه استیضاح شد و ادامه خدمت شهردار زیرسئوال رفت، ناگفته نماند که در این مدت شورای شهر در ابعاد مختلف دید که عملکرد قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه ما باید در خدمت‌رسانی به شهر عدالت را رعایت کنیم، ادامه داد: فرصت ما برای خدمت به مردم اندک است و همین چهار ماه نشان می‌دهد که این وضعیت بهبودناپذیراست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این شورا است که موضوع ادامه خدمت شهردار را تعیین تکلیف می‌کند.

نوای‌باغبان در بخش دیگری هم اظهار کرد: در روزهای گذشته خبر استیضاح شهردار منجربه حواشی شده که این موضوع برای شهر و مجموعه شهرداری خوشایند نیست.

وی در ادامه مطرح کرد: عزل و نصب‌ها نیز منجربه از بین رفتن انگیزه کارکنان شده بود، شورا در این راستا چیزی نمی‌داند و شهردار هم هیچ مشورتی با شورا ندارد، بسیاری از مسائل وجود دارد که شورا می‌تواند طرف مشاوره باشد اما شهردار خود را موظف به تعامل با شورا نمی‌داند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت:شهردار خودمحور بوده و شورا در حاشیه مانده و این به اندازه‌ای آشکار شده که در جلسه قبل هم خود شهردار هم خواستار استیضاح شده است.

نوای‌باغبان یادآور شد: باوجود اینکه شورا این موضوع را مطرح کرده که خارج از شهرداری مدیری انتصاب نشود اما این اتفاق رخ داد و حتی کار به جایی رسید که در مقابل قانون هم ایستادند، چطور این شهر را در چهار سال آتی اداره خواهیم کرد در حالی که بهبودی با این اوضاع نمی‌بینیم.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا