سیاسی

روابط دوجانبه ایران و ژاپن

خبرمهم: نخست‌وزیر کیشیدا عنوان کرد که ژاپن به طور مداوم از برجام حمایت کرده و نسبت به بازگشت به پایبندی‌های برجامی توسط طرفین ابراز امیدواری می‌کند. دو طرف توافق کردند درخصوص این مسئله ارتباطات نزدیکی داشته باشند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم،رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن در گفت‌وگویی تلفنی درخصوص تقویت روابط دوجانبه به رایزنی پرداخت.

وزارت خارجه ژاپن روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نوشت: فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران گفت‌وگویی تلفنی داشتند.

در این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر کیشیدا تمایل خود را نسبت به همکاری با رئیس‌جمهور رئیسی جهت تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه تاریخی و دوستانه میان ایران و ژاپن ابراز کرد. رئیس‌جمهور رئیسی نیز در پاسخ تمایل خود را نسبت به همکاری با نخست‌وزیر کیشیدا جهت توسعه روابط میان ایران و ژاپن – که روابط دیپلماتیک آن‌ها به بیش از ۹۰ سال پیش بازمی‌گردد – ابراز کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: سران دو کشور با توجه به شرایط اخیر درخصوص برنامه‌ جامع اقدام مشترک(برجام) به تبادل نظر صریح پرداختند.

نخست‌وزیر کیشیدا عنوان کرد که ژاپن به طور مداوم از برجام حمایت کرده و نسبت به بازگشت به پایبندی‌های برجامی توسط طرفین ابراز امیدواری می‌کند. دو طرف توافق کردند درخصوص این مسئله ارتباطات نزدیکی داشته باشند.در انتهای این بیانیه نوشته شده است: سران دو کشور همچنین درخصوص شرایط پیرامون خاورمیانه از جمله یمن به تبادل‌نظر پرداختند./عصرایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا