سیاسی

مصرف تریاک در بین نمایندگان ادوار مختلف فراوان بود

خبرمهم: عضو جبهه پایداری مجلس دهم درباره موارد اعتیاد در بین نمایندگان اعلام کرد: مصرف تریاک که فراوان در بین نمایندگان در ادوار مجلس داشتیم، برخی نمایندگان گرفتار مواد افیونی بودند و این مورد هم که تزریقی بود اما علاوه بر این موارد، متاسفانه قماربازی و موارد خلاف عفت عمومی نیز در بین نمایندگان دیده میشد.

، طرح دوباره موضوع حضور نماینده معتاد با اعتیاد تزریقی در دوره هشتم مجلس توسط علیرضا سلیمی، عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم در برنامه تلویزیونی دستخط با واکنش های جدیدی روبه رو شده است. سلیمی مهر ماه سال جاری نیز در گفنگویی با خبرگزاری فارس به این مساله اشاره و آن را دلیلی بر لزوم بازنگری در قوانین انتخابات مجلس و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان خوانده بود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سید جواد ابطحی، نماینده ادوار مجلس درباره اظهارات تازه علیرضا سلیمی درباره حضور یک معتاد تزریقی در بین نماینده دوره هشتم گفت: متاسفانه این مورد در مجلس هشتم حضور داشت و نمایندگان نیز ایشان را می‌ شناختند و موضوع را می دانستند.
وی ادامه داد: حراست مجلس در دستشویی ساختمان مجلس سرنگ های تزریق ایشان را نیز پیدا کرده بود و از طریق حراست مساله به هیات رییسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز اطلاع داده شده بود.
نماینده ادوار مجلس درباره موضوع درگیری این نماینده با اعتیاد نیز تاکید کرد: اعتیاد ایشان از قبل از ورود به مجلس بود اما در دوره نمایندگی در مجلس تشدید شد و از خوردن به تزریق رسید. من با ایشان صحبت کردم ایشان گفت ما خانوادگی بیش از ۴۵ سال عمر نمی کنیم و زندگی ارزش این حرف ها را ندارد!. این هم جوابی بود که به من داد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد: این اوضاع خوب نیست و همان طور که آقای سلیمی گفت برای استخدام هر کسی در هر جایی تست اعتیاد می گیرند اما از کاندیدای مجلس تست نمی گیرند.
وی با تاکید بر این که با این موارد نباید شاکله مجلس را زیر سوال ببرد ، گفت: کلیات مجلس را نباید زیر سوال برد ، اکثر نمایندگان پاک و متدین بودند اما این موارد هم وجود داشت مثل هر صنف دیگری که از این موارد دارد مساله اصلی این است که باید با قانون گذاری و سخت گیری راه بر ورود این افراد یا ادامه حضور آن ها در مجلس را بست.

آمار فراوان مصرف تریاک در بین نمایندگان

ابطحی در ادامه با اشاره وجود موارد اعتیاد در ادوار نمایندگان مجلس گفت: مصرف تریاک که فراوان در بین نمایندگان در ادوار مجلس داشتیم ، برخی نمایندگان گرفتار مواد افیونی بودند و این مورد هم که تزریقی بود اما علاوه بر این موارد، متاسفانه قماربازی و موارد خلاف عفت عمومی نیز در بین نمایندگان دیده میشد.

وی با ابراز تاسف از این که « قمار بازی و فساد جنسی در بین نمایندگان دیده می شد» نیز گفت: موارد خلاف اخلاق و عفت عمومی در بین نمایندگان رخ می داد اما می ماندند تا دوره نمایندگی شان به پایان برسد و عموما برای ادوار بعد ردصلاحیت می شدند اما در طی دوره خیلی ها آبروداری می کردند و البته با قوانین فعلی کاری هم نمیشد کرد.

ابطحی در ارتباط با موارد دیگر در ادوار مجلس نیز گفت: یکی از نمایندگان در قاچاق طلا دخالت داشت و ردصلاحیت شد و خودش به اطرافیانش گفته بود من این ۴ سال بارم را بستم و مهم نیست که دیگر در مجلس نباشم.

وی خاطر نشان کرد: فراموش نکنیم رای این افراد تاثیرگذار است و علاوه بر این این ها ، به حیثیت مجلس و نظام ضربه می زنند اما خود نمایندگان باید بخواهند تا قوانین اصلاح شده و از حیثیت مجلس دفاع کنند.

قانون نباید مقابل نماینده قمار باز و معتاد و دارای رفتارهای خلاف عفت عمومی کوتاه بیاید

من در مجلس هشتم طرحی را پیشنهاد دادم تا با اصلاح آیین نامه، نظارت استصوابی شورای نگهبان تا پایان دوره نمایندگی ادامه داشته باشد.وی ادامه داد: این طرح بسیار سر و صدا کرد که می خواهند نماینده را محدود کنند و آزادی بیان را یگیرند. مکرر به مخالفان گغتیم که چه کسی مخالف اظهار نظر و آزادی بیان است و از اساس در قانون اساسی اظهار نظر نماینده آزاد است، این برای خطاهای دیگر و مواردی از قبیل همین رفتارها بود که زیبنده مجلس نیست.

نماینده ادوار مجلس در نمونه دیگری از این دست موارد گفت: علاوه بر این در مجلس هشتم طرحی بود که سایت هایی که تبلیغ فساد می کنند بسته شوند، یکی از این نمایندگان که مدعی و ژست اپوزوسیون بود به من گفت: شما هدفت از این طرح محدود کردن آزادی بیان است. آزادی بیان شامل شوخی رکیک و فحش ناموسی است؟!وی خاطر نشان کرد: ما می گوییم هویت و انسانیت انسان نباید از بین برود ، می گوییم نماینده تزریقی نباید در مجلس باشد و باید اعتبار نامه او باطل شود و این صیانت از مجلس است و نخستین کار باید صیانت از خود باشد وقتی دستگاه ناظر فشل باشد، بر چه چیزی می خواهد نظارت کند.

ترکیب سیاسی یکدست مجلس یازدهم می تواند منجر به اصلاح آیین نامه داخلی مجلس شود

ابطحی با تاکید بر این که مجلس یازدهم باید اصلاح آیین نامه و قوانین مربوط به نمایندگی گام بردارد گفت: باید آیین نامه و قانون انتخابات مجلس در این زمینه ها تغییر کند و مجلس بتواند با این موارد برخورد کند.

عضو جبهه پایداری همچنین گفت: جمله معروفی وجود دارد که می گوید «حد اعلای آزادی آنجاست که آزادی به حد اعلا نرسد ». این جمله را باید با طلا نوشت.
وی خاطر نشان کرد: این مجلس به قول مقام معظم رهبری انقلابی است باید در راستای اصلاح این موارد قدم های بزرگ بردارد. آیین نامه برای اصلاح دو سوم رای می خواهد و ای کاش این مجلس که یکدست است در راستای اصلاح این امور گام بردارد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. این خبر گزاری های دشمن پس راست می گفتند. که نمایندگان مجلس و وزرا و وکلا ایران اکثرا معتاد به مواد افیونی و قمار وفحشا ومنکرات هستند والان هم کم نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا