سیاسی

از سیاست هسته ای عقب نشینی نمی کنیم

خبرمهم: باقری در مصاحبه‌ با الجزیره اگفت که هیچ دلیلی برای عقب‌نشینی ما از سیاست هسته‌ای وجود ندارد مگر اینکه طرف مقابل متعهد شود.

 «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیرخارجه ایران و عضو ارشد مذاکره‌کننده در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد آمریکا چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید در مورد توافق هسته‌ای ندارد، ما برای لغو تحریم‌ها ضمانت می‌خواهیم و واشنگتن باید در مذاکرات وین تضمین کند این تحریم‌ها را برمی‌دارد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، باقری کنی در ادامه افزود: هیچ دلیلی برای عقب‌نشینی ما از سیاست هسته‌ای وجود ندارد مگر اینکه طرف مقابل متعهد شود. ما فعالیت‌های هسته‌ای خود را مطابق با مفاد توافق هسته‌ای ادامه و توسعه می‌دهیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز باید ویژگی فنی خود را حفظ کند و تسلیم هیچ فشار سیاسی نشود.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان اضافه کرد: باید بر جدی شدن مذاکرات وین و بر رفع تحریم‌های ناعادلانه تمرکز کنیم. پنجره توافق هسته‌ای برای همیشه باز نمی‌ماند مگر اینکه توافق بدست آمده تضمین‌هایی بدهد که ایران از آن‌ها سود ببرد.

باقری کنی در انتها نیز اعلام کرد پیام‌های دولت آمریکا متناقض است و دولت این کشور همچنان در حال اتخاذ سیاست ترامپ (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) است.
پیش از این هم «لورا کلی» تحلیلگر پایگاه خبری هیل افشا کرده بود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران مطابق با میل صهیونیست‌ها عمل می‌کند.

روز گذشته نیز «برت مک گورک» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه در نشست منامه اعلام کرد در میز وین به دنبال دیپلماسی است، اما به صورت کلی سیاست آمریکا درخصوص ایران مشخص است و درصورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات واشنگتن اقدامات دیگری انجام خواهد داد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا