سیاسی

سازوکار قوی برای تحقق مطالبات رهبری ایجاد شود

خبرمهم: رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از نقش قرارگاهی برخوردار باشد، گفت: باید سازوکار قوی ایجاد شود تا مطالبات مقام معظم رهبری و ماموریت‌های اصلی شورا تحقق پیدا کند.

نخستین جلسه دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز چهارشنبه با حضور اعضای جدید برگزار شد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، در ابتدای این جلسه حجت  الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی ضمن خیر مقدم به اعضای جدید و تقدیر از تلاش های اعضای سابق شورا، گفت: دولت، شورای عالی انقلاب فرهنگی را قرارگاه اصلی سیاست گذاری در حوزه فرهنگ می‌داند و همه بخش‌های دولت تابع سیاست‌ های فرهنگی شورا خواهند بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از نقش قرارگاهی برخوردار باشد، گفت: باید سازوکار قوی ایجاد شود تا مطالبات مقام معظم رهبری و ماموریت‌های اصلی شورا تحقق پیدا کند.

دکتر رئیسی همچنین با قدردانی از اساتید و اندیشمندانی که در دوره جدید در شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور نخواهند داشت، اظهار داشت: دیدگاه‌ها و نظرات اعضای سابق شورا پشتوانه ارزشمند و سرمایه گرانسنگی هستند که باید همواره از آن بهره‌مند باشیم و دبیرخانه باید سازوکاری برای استفاده از نظر ایشان و دیگر اندیشمندان فراهم کند.

در این جلسه ضمن قرائت پیوست حکم صادر شده برای اعضای دوره جدید شورا،‌ مطالبات رهبر معظم انقلاب مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین ۹ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه به عنوان اعضای کارگروه تحول با هدف بازنگری در وظایف، ماموریت‌ها و ترکیب اعضای حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز چابک‌سازی دبیرخانه شورا، انتخاب شدند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و زحمات دکتر داوری اردکانی، دکتر کی‌نژاد، دکتر جاسبی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی تجلیل کرد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا