سیاسی

تشکیل کارگروه بررسی سازوکارهای مورد نیاز برای واردات خودرو

خبرمهم: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید: این کمیسیون به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد خواهد شد. در این مصوبه منابع ارزی موردنیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود و شورای رقابت نیز هر ۶ ماه میزان نیاز کشور به واردات خودرو را بررسی می‌کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، روح الله عباس‌پور در مورد جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از حضور سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش در این جلسه خبر داد و گفت: ابهامات شورای نگهبان و ایراد شورای عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو در جلسه امروز بررسی شد.سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مقرر شدن کارگروهی به ریاست رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن خبر داد و گفت: مقرر شد سازوکارهای موردنیاز برای واردات خودرو پیش‌بینی شود.
وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع درصدد واردات مدیریت شده خودرو بدون فشار به منابع ارزی است، گفت: در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت از کمیسیون صنایع و معادن خواست که برای ساماندهی بازار خودرو مهلتی داده شود زیرا وی برنامه‌ای شش ماهه برای مسائل مربوط به صنعت خودرو مانند افزایش تولید، تعدیل قیمت و… دارد.
عباس‌پور افزود: هرچند وزارت صمت و معاونت ارزی بانک مرکزی به دلیل ارز موردنیاز برای واردات خودرو با این موضوع مخالف است اما کمیسیون صنایع و معادن به دنبال واردات خودرو بدون تحمیل فشار به منابع ارزی کشور است.
عباسپور در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو توضیح داد: این طرح در مجلس دهم تدوین و تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراد گرفت.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، طرح ساماندهی صنعت خودرو را اصلاح کرد که براساس آن خودرو به صورت محدود و با توجه به نیاز کشور وارد خواهد شد. در این مصوبه منابع ارزی موردنیاز برای واردات خودرو از طریق ارز منشا خارجی و صادرات قطعات خودرو تامین می‌شود و شورای رقابت نیز هر ۶ ماه میزان نیاز کشور به واردات خودرو را بررسی می‌کند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین درباره طرح تولید پایدار زنجیره فولاد، گفت: هرچند کمیسیون صنایع و معادن طرحی درباره ساماندهی بازار فولاد دارد که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد اما وزیر صمت در نشست امروز از کمیسیون خواست که برای بررسی این طرح فرصتی به وزارت صمت داده شود زیرا این وزارتخانه برنامه جامعی برای ساماندهی این حوزه دارد البته لازم به ذکر است کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جریان بررسی طرح مذکور نظرات دولت و کارشناسان را دریافت کرده است. /ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا