سیاسی

رییس قوه قضاییه: اعتماد مردم به نظام و انقلاب ترمیم شده است

خبرمهم: رییس قوه قضاییه گفت: امروزه اعتماد مردم به نظام و انقلاب ترمیم شده است و باید برای تقویت و تعالی این سرمایه مهم اجتماعی تلاش کنیم.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان قزوین ، افزود: امروزه امیدی در دل مردم بویژه متدین نسبت به دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است که تکلیف ما را سنگین تر می کند.وی گفت: دشمن خیلی تلاش و فضاسازی کرده و عملیات روانی انجام داده بود که اعتماد مردم را مخدوش کند که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته این اعتماد مقداری ترمیم شده است.
محسنی اژه ای افزود: اگر بتوانیم این اعتماد را حفظ کرده و ارتقا ببخشیم نه تنها در دستگاه متبوع خود امیدآفرینی کرده بلکه برای افزایش اعتماد به نظام اسلامی و کارآمدی دولت اقدام نموده ایم.
رییس قوه قضاییه اضافه کرد : اگر تنها به یک شعار بسنده کنیم و به حرف اکتفا نماییم و این امید مردم خدای نکرده از بین برود ضرر آن بیش از گذشته خواهد بود.
این مسوول گفت: امروز مردم به ویژه خانواده شهدا و جانبازان امید دارند که همه قوا در خط رهبری قرار گرفته و دلسوز نظام هستند و برای حل مشکلات تلاش می کنند و اگر این امید از بین برود دیگر مثل گذشته نخواهد بود و عقبگرد و خسران به دنبال دارد.
حجت الاسلام اژه ای اضافه کرد: سرمایه اصلی نظام، اعتماد مردم است و اگر این اعتماد به نظام و مسوولان نظام نباشد و مردم در حل مشکلات پشت نظام قرار نگیرند مشکلات موجود رفع نمی شود.
وی گفت: تا به امروز همه مشکلات جامعه با کمک مردم رفع شده است؛ جنگ تحمیلی هشت ساله با کمک مردم پایان یافت ، تحریم های ظالمانه دشمنان چندین سال توسط مردم تحمل شده است و باید قدردان این مردم باشیم.
رییس قوه قضاییه اضافه کرد: اگر اعتماد مردم سلب شود و در صحنه حضور نداشته باشند دیگر برای حل مشکلات موفق نخواهیم بود، بنابراین باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تقویت اعتماد مردم به نظام و انقلاب تلاش کنیم.
وی افزود : ما امروز یک دین بزرگی بر روی دوش خود نسبت به همه شهدای تاریخ و انقلاب احساس می کنیم به ویژه کسانی که بعضا ۳۰ تا ۳۵ سال قطع نخاع بوده و سختی های زیادی را تحمل کرده اند.
حجت الاسلام اژه ای با قدردانی از نیروهای دستگاه قضا یادآورشد: همکاران ما در این شرایط سخت برای انجام ماموریت به نحو احسن تلاش می کنند و خوشبختانه موفق بوده اند.
وی در ادامه از قضات و کارکنان دادگستری درخواست کرد در جاهایی که ضرورت ندارد قرار بازداشت موقت صادر نکنید و اگر صادر شد ترتیبی بدهند که فرد مورد نظر سریعتر قرار بازداشت را تامین کند و اگر بازداشت شد در اسرع قوت زمینه آزادی او را فراهم کنند.
محسنی اژه ای افزود: قضات باید در مواردی که قانون اجازه می دهد و مفسده اجتماعی ندارد از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند و اجازه ندهند آسیب های اجتماعی در جامعه بیشتر شود.
وی اضافه کرد : تا آنجا که ممکن است کارگروه هایی تشکیل دهید و از ظرفیت های مردمی برای حل پرونده ها استفاده کنید.
رییس قوه قضاییه گفت : باید با طرحی نو و استفاده از ظرفیت های مردمی و اقشار مختلف بازاریان ، اصناف، دانشگاهیان و…در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و انجام صلح و سازش استفاده کنید چون خیر و برکتی که در صلح است در رای قضایی نیست.
وی افزود : در پرونده های کثیرالشاکی تدبیر لازم را بیندیشید و به گونه ای اقدام کنید که از تشکیل پرونده های متعدد و مراجعات بیشتر به دستگاه قضا جلوگیری شود.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات قضایی به استان قزوین سفر کرده است.
حضور در گلزار شهدای شهر قزوین، شرکت در شورای اداری و قضایی استان از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به استان قزوین است.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین امروز با اقشار مختلف مردم دیدار کرده و با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز نشستی برگزار خواهد کرد.
سفرهای استانی رییس قوه قضاییه به منظور تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روندهای معیوب،بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و مشکلات جامعه صورت می گیرد. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا