سیاسی

رئیسی و پوتین در باره افغانستان و برجام گفت وگو کردند

خبرمهم: آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره اوضاع افغانستان و همچنین احیای برجام گفت و گو کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که پوتین و رئیسی در تماس تلفنی آمادگی خود را برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان اعلام کردند.در این تماس تلفنی که پوتین، پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری و آغاز دوره دولت وی را تبریک گفت، دو طرف دورنمای ازسرگیری مذاکرات برای اجرای برجام را مورد بررسی قرار دادند.
مذاکرات برای احیای برجام بین گروه ۱+۴ و ایران که چند دور آن در وین برگزار شد از ۲۰ ماه ژوئن متوقف شده است و انتظار می رود در ماه سپتامبر ازسرگرفته شود.
سران ایران و روسیه در ادامه گفت وگوی تلفنی از سطح روابط دو کشور ابراز خرسندی کردند.
کرملین نوشت : پوتین و رئیسی با توجه به درخواست رسمی ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای در مورد مقدمات اجلاس این سازمان گفت و گو کردند.
بر اساس این گزارش همکاری ها در جهت مقابله با ویروس کرونا از دیگر موضوعات گفت و گوی دو رئیس جمهوری بوده است .
به دنبال اعلام پیروزی رسمی سیدابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران  بلافاصله پیام های تبریک روسی به رئیس جمهور منتخب ابراز شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نخست رئیس جمهوری در جهان بود که به رئیسی تبریک گفت. به دنبال آن دیگر مقامات و شخصیت های روسیه هم برای رئیسی پیام تبریک فرستادند و دوره /ایرنا جدید را تقویت و شکوفایی روابط نام نهادند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا