سیاسی

ایران از ثبات، امنیت و آرامش در افغانستان حمایت می‌کند

خبرمهم: رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران امنیت جمعی با حضور کشورهای منطقه را از اولویت‌های مهم در روابط دو کشور ایران و هند دانست و گفت: ایران از ثبات، امنیت و آرامش در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران در دیدار «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، گفت: ثبات و پایداری روابط فیمابین، به ویژه در زمینه اقتصادی در گرو تنظیم روابط، صرفاً با معیار منافع تهران-دهلی‌نو است.رئیس‌جمهور منتخب تصریح کرد: امنیت جمعی با حضور کشورهای منطقه، از جمله ایران و هند به عنوان دو بازیگر مهم منطقه‌ای و نیز تعاملات گسترده اقتصادی از اولویت‌های مهم در روابط دو کشور است.
رئیسی همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ثبات، امنیت و آرامش در افغانستان حمایت می‌کند.|
وی اظهار داشت: امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها، سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است و جمهوری اسلامی ایران مسیر پیشرفت را با قدرت ادامه خواهد داد.
همچنین «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار پس از تسلیم پیام کتبی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، از رئیسی برای به حضور پذیرفتن وی سپاسگزاری کرد.
جایشانکار گفت: برای ایران و هند به عنوان دو شریک منطقه‌ای بسیار نزدیک، حیاتی است که در زمینه مقابله با چالش‌های مختلف با هم همکاری کنند.
وزیر خارجه هند با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وضعیت افغانستان بسیار جدی است، تصریح کرد: همسایگان افغانستان برای حل مشکلات این کشور باید با هم همکاری کنند.
وی با اعلام دعوت رسمی نخست‌وزیر هند از رئیسی برای سفر به این کشور به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران، اظهار داشت: آقای نخست‌وزیر در پیام خود ابراز اطمینان کرده‌اند که روابط قدرتمندانه ایران و هند با مدیریت شما به رشد و گسترش خود ادامه خواهد داد. /مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا