سیاسی

رتبه اول آرای باطله در انتخابات شورا‌های ۳ شهر/باخت ۲۰ منتخب شورای شهر تهران به آرای باطله

خبرمهم: با اعلام نتایج انتخابات شورای شهر؛ تا اینجا تعداد آرای باطله در شهرهای همدان؛ اراک و کرج اول شده است.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، نتایج نهایی انتخابات شورای ششم شهر همدان اعلام شد و نکته قابل توجه در این نتایج میزان آراء باطله در این انتخابات است در این شهر تعداد آرای باطله ۲۰ هزار و ۴۵۳ رای بود و آرای منتخب اول این شهر ۲۰ هزار و ۲۸۲ رای اعلام شده است.

در اراک نیز تعداد آرای باطله ۲۸۵۶۵ رای اعلام شده است در حالیکه آرای نفر اول ۱۴۵۶۰ رای بود.
پیش از این در شورای شهر کرج نیز آراء باطله اول شده بود. تعداد آرای باطله در انتخابات شورای‌های کرج ۳۸۸۸۸ رای است، این میزان حدود ۱۶ هزار بیش از آرای نفر اول است.

باخت ۲۰ منتخب شورای شهر تهران به آرای باطله

شب گذشته بالاخره فرمانداری تهران رسما نتایج شورای شهر را اعلام کرد که بررسی اعداد نشان داد که در انتخابات شورای شهر تهران از یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۷۰ رای ماخوذه، در نهایت یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۵۰ رای صحیح بوده است.
بر اساس نتایج رسمی انتخابات شورای شهر تهران، در این انتخابات نیز ۴۱۳ هزار و ۹۲۰ رای باطله وجود داشته است.
این در حالی است که مهدی چمران، سرلیست اصولگرایان که نفر اول انتخابات شده است، ۴۸۶ هزار و ۲۸۲ رای کسب کرده که اندکی بیش از آرای باطله است.
همچنین پرویز سروری دوم و نرجس سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی، که کاندیداتوری او با مخالفت برخی اعضای خانواده‌اش مواجه شده بود، نفر سوم انتخابات تهران شده است.
در لیست ۲۱ نفره اعلام شده توسط فرمانداری تهران، به جز نام مهدی چمران، نام ۲۰ نفر دیگر از اعضای لیست موردحمایت اصولگرایان به چشم می‌خورد و این نتایج نشان‌دهنده پیروزی این طیف در انتخابات شورای شهر تهران است.
لیست اصولگرایان در انتخابات شورای شهر تهران مورد حمایت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس و شهردار پیشین تهران بود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا