سیاسی

سیدحسن خمینی: مهمترین پیام انقلاب اسلامی بازگشت به جمهوری اسلامی است

خبرمهم: یادگار امام راحل گفت: مهمترین پیام انقلاب اسلامی بازگشت به جمهوری اسلامی است، نه حکومت اسلامی.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، حجت الاسلام سید حسن خمینی روز چهارشنبه در کنفرانس بین‌المللی مجازیِ گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، افزود: مهمترین پیام انقلاب اسلامی ایران بازگشت به دین است، اما نه دین طالبانی، دینی که در آن مردم نقش اصلی را دارند.وی اظهار داشت: امام پیروزی از هر طریقی را نمی پذیرد و راه امام بازگشت به دین از طریق قلوب مردم است.

تولیت حرم امام راحل همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: ظلم به ظریف، ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه «در سیاست خارجی، یکی از شروط مهم آن انصاف است»، در تقدیر از محمدجواد ظریف گفت: عنصری شجاع باتقوا، با سابقه روشن، با دانش کافی، با شناخت بسیار خوب از جهان معاصر، با دانش و درد مردم، روزگار خوبی را سپری کرد، تلاش های بسیار ارزشمندی را داشت و من مطمئنم که آیندگان بیش از کسانی که امروز هستند از برادرمان ظریف یاد خواهند کرد و نام او را به بزرگی بر زبان خواهند آورد.

وی ادامه داد: پیروزی هایی که منصفانه به دست نیاید، زمینه ساز جنگ های دائمی است و هیچ وقت انقلاب اسلامی به رهبری امام و بعد به رهبری مقام معظم رهبری چیزی بیش از آن نخواسته که حق او را به رسمیت بشناسند.

سید حسن خمینی اضافه کرد: آقای ظریف هم به اصول و قواعد سیاست و هم به توانایی شخصی از جهت شناخت، درایت، امانت و تقوای لازم مجهز بود.

کنفرانس بین‌المللی مجازی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام راحل؛ نظام بین الملل و مسایل جهان اسلام روز چهارشنبه با حضور با حضور سید حسن خمینی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و برخی از مقامات ارشد سیاسی داخلی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این کنفرانس بین المللی، اندیشمندان و شخصیت های برجسته فکری از اندیشکده های داخلی و بین المللی در خصوص امام خمینی و تحولات جهان معاصر همچنین فرصت و چالش های پیش روی جهان اسلام سخنرانی کردند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

یک دیدگاه

  1. امام خودشان حاکم اسلامی بودند و ایشان با درست کردن ولایت فقیه جلوی حکومت مردم را بستند چگونه ادعا می کنید که ایشان خواهان مشارکت مردم در حکومت بودند ? مگر نام نظام ما جمهوری اسلامی نیست ? یعنی حکومت مردم بر مردم بر پایه اصول اسلامی مانند جمهوری پاکستان و جمهوری افغانستان مگر آنها رهبر دارند یا شاید ما از جمهوری اسلامی چیزی می دانیم که آنها نمی دانند ? شایسته امام مستضعفان و فقرا نیست که مرقدش شبیه کاخ باشد این همه خرج و ولخرجی و زیباسازی فقط بخاطر یک نفر فوت کرده ? فکر کنید چند کودک یتیم و فقیر همراه مادرشان برای اولین بار وارد آنجا شوند تصور می کنید چه فکر کنند و در گوش هم چه بگویند ?! در کشوری که بخشی از ملتش در کپر زندگی می کند و از رودخانه آب شرب بر می دارد و تمساح ها بچه هایش را گاز می گیرند و نان به نسیه می خورند آیا رواست مقبره امامشان از کاخ زیباتر باشد آیا به کدامین خدمت و پیروزی شایان لایق چنین پاداشیست ? چه گلی به سر فقرا زده و چه حقی را به ملت بازگردانده که نداشتند ? سایه استبداد را از سرشان برداشته ? کوخ ها و کپرها را تبدیل به چهاردیواری آبرومند کرده ? ریشه فساد و اشرافیگری مسعولان مملکت را خشک کرده ? عدالت را بین اقوام و ادیان برقرار کرده ? واقعا چه کرده ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا