سیاسی

حالا نوبت تحقیق و تفحص از ملک روحانی!

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، می‌دانند آخرین ماه‌های عمر دولت دوازدهم و نیازمند رای مردم برای تصاحب دولت سیزدهم هستند اما مانند اکثر مواقع تنها راه‌هایی به ذهن‌شان خطور می‌کند که پیش از این بارها آزمایش شده و شکست‌خورده است. یکی از این راه‌ها سیاه‌نمایی درباره عملکرد دولت روحانی و سیاه‌نمایی درباره عملکرد وزرای موفقی مانند ظریف است و به تصور خودشان مردم فریب این القائات دروغین را خورده و نام کاندیدای دلواپس اصولگرایان را روی برگه‌های رای می‌نویسند. بسیاری در ذهن دارند که بارها اقوام درجه یک رئیس‌جمهور از سوی دلواپسان مورد هجمه قرار گرفته‌اند و شایعات زیادی درباره آنها منتشر شده؛ روزی مدعی تصویر بی‌حجاب دختر روحانی در اتریش شده‌اند و پس از افشای دروغ بودن این ادعا‌، بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند که چرا دختر رئیس‌جمهور باید در خارج مرزهای کشور زندگی کند؛ اما کمی بعد که فهرست آقازاده‌های مقیم خارج به‌ویژه دختر حدادعادل منتشر شد، راهی جز سکوت و شرمندگی نداشتند. روز دیگر ماجرای عضویت دختر روحانی در هیات علمی یک دانشگاه تهران را مطرح کردند که این موضوع هم برای القای عضویت رانتی دختر رئیس‌جمهور بود. در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، خواستار شفاف‌سازی پرونده مریم روحانی، فرزند رئیس‌جمهوری در جذب هیات علمی این دانشگاه شده که باز هم نتیجه‌ای برای دلواپسان نداشته، چرا که ۳  آبان سال گذشته رئیس دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی عضویت دختر روحانی به عنوان هیات علمی این دانشگاه را تایید کرده است.

 پروژه جدید نمایندگان دلواپس

در همین راستا دیروز جمعی از نمایندگان مجلس خواستار تحقیق و تفحص از نحوه خرید ملک جماران توسط رئیس‌جمهور شدند. این  نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تحقیق و تفحص از نحوه خرید ملک جماران توسط حسن روحانی رئیس‌جمهور شدند. متن تحقیق و تفحص به شرح زیر است: عنوان تحقیق و تفحص: تحقیق و تفحص از نحوه خرید خانه شخصی آقای روحانی و ملک جماران. شرح: تحقیق و تفحص از منبع خرید ملک جماران آقای روحانی. اسامی امضا‌ءکنندگان تحقیق و تفحص از نحوه خرید خانه شخصی آقای روحانی و ملک جماران: علیرضا سلیمی، احسان ارکانی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی. حبیب‌ا… دهمرده،  سید‌احمد رسولی‌نژاد، جلال رشیدی‌کوچی،  یعقوب رضازادپ،  علی‌اکبر علیزاده،  احمد حسین فلاحی،  بهروز محبی‌نجم‌آبادی،  احمد محرم‌زاده‌یخفروزان،  کیوان مرادیان‌کوچکسرائی،  حسین میرزایی،  علیرضا نظری و  جواد نیک‌بین.

 مروری بر آنچه سوژه شد

آنچه نمایندگان دلواپس سوژه تحقیق و تفحص قرار دادند، جدید نبود و چند صباحی است که به ملک رئیس‌جمهور نظر دارند. تیرماه سال گذشته بود که برنا نوشت: «‌شبکه اجتماعی توییتر  چندی پیش انتشار خبری دروغ را آغاز کرد و مدعی شدند رئیس‌جمهوری بنایی ۴۰۰۰ هزار متری در منطقه یک (جماران) می‌سازد که این اقدام غیرقانونی مورد اعتراض اهالی این منطقه قرار گرفته است!! پس از این توئیت به سرعت یکی از اعضای شورای شهر این گفته‌ها را تائید می‌کند و ژانر تخریبی علیه رئیس‌جمهور آغاز می‌شود. محمد‌جواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران بدون‌هیچ‌گونه بازدید از این ملک به یک‌باره توئیت یکی از تخریب‌کنندگان را تایید می‌کند؛ تاییدی که تا تکذیب آن کمتر از ۲۴ ساعت زمان می‌برد. از اعضای شورای شهر، شهرداری تا نهاد ریاست‌جمهوری نسبت به این ادعای دروغین واکنش نشان دادند. شهرداری تهران به سرعت پس از ادعاهای توئیتری واقعیت را بر ملا می‌کند. حمید موسوی شهردار منطقه یک، فردای آن روز می‌گوید:. «این ملک مربوط به شخص نیست و به نهاد ریاست‌جمهوری تعلق دارد. ۶ سال پیش مجوز گودبرداری در ملکی متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری در جماران صادر و در نهایت یک گود ۱۴ متری حفاری شد اما بعد از مدتی این گود به حال خود رها شد و به مرور زمان به علت عمر محدود سازه نگهبان در زمره گودهای پرخطر قرار گرفت. پیش از سال جدید، نهاد ریاست‌جمهوری نسبت به تکمیل ساخت‌و‌ساز و درخواست اخذ پروانه نیز اقدام کرد». حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در این خصوص می‌گوید: «‌گرچه در رسانه‌ها گفته شد که این ساخت‌و‌ساز مربوط به جناب آقای حسن روحانی است، اما مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد ملک مذکور از سال ۷۵ در مالکیت نهاد ریاست‌جمهوری بوده و براساس اسناد، اساسا ارتباطی با شخص رئیس‌جمهور ندارد».

 تناقض‌های مالکیتی یک ملک

پس از این ادعای بدون‌سند و تناقض‌گویی در سیستم مدیریت شهری محمد‌جواد حق‌شناس در واکنش به ادعای قبلی خود مبنی بر تایید ساخت‌و‌ساز در ملک شخصی رئیس‌جمهور گفت: «بنده عرض نکردم این ملک متعلق به شخص آقای روحانی است! بلکه عنوان کرده‌ام متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است» این در حالی است که حق‌شناس توئیت خود را به توئیتی ارجاع داد که این خبر کذب در آن منتشر شده بود. پس از همه این گفت‌وگو‌ها محسن هاشمی معتقد است به روحانی ظلم شده است او می‌گوید: «درباره ملک جماران به روحانی ظلم شده است. ملک جماران خانه شخصی نیست و قرار بود دفتر ریاست‌جمهوری شود. به نظرم به روحانی در این زمینه ظلم شده است چرا که این خانه متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری و نه شخص رئیس‌جمهور است. اکثر گودهای پرخطر متعلق به مدیریت قبلی است.» روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری هم در جوابیه‌ای آورد: «این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان و عدم‌رسیدگی در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های جدی و به شکل نیمه‌مخروبه در‌آمده بود که در چند سال قبل برای ساخت گودبرداری شده بود. رها شدن گودبرداری مورد اعتراض همسایگان بوده و بیم آن می‌رفت که به منازل آنان نیز آسیب بزند، به همین جهت ساخت آن در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت. این خبرسازی کذب براساس برخی قرائن موجود از سوی کسانی صورت گرفته که طی سال‌های گذشته برنامه‌ای برای این ملک داشته‌اند که به علت عدم‌توفیق در رسیدن به اهداف‌شان دست به فضاسازی‌هایی این‌چنین زده‌اند.»/آرمان ملی

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۲ دیدگاه ها

  1. من که قرار نیست نه به اینا رای بدم نه به اونا اما خداوکیلی این حرفهای مفت و چرتی که نوشتی خودتون خجالت نمی کشید.کدوم موفقیت رو نویسنده داره میگه من نمی‌دونم.خجالت بکشید دست از سره این ملت بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا